A szerethető informatika csapata

A hamarosan megalakuló vásárhelyi BNI csoport egyik tagjával, a Proconer Informatika Kft ügyvezetőjével, Hajdú Imrével beszélgettünk.
Hogy mi is az a BNI? Kattintson IDE!
– Mivel foglalkozik a Proconer Informatika Kft?
Cégünk 1992 óta működik hódmezővásárhelyi központtal egész Csongrád megye területén. A Proconer megalakulásakor főleg speciális elektronikák tervezésével és kivitelezésével foglalkozott. Mára a vezérléstechnika mellett a legfőbb tevékenységünk az informatikai rendszermenedzselés lett, de emellett webes munkákkal, szoftverfejlesztéssel és cégszervezéssel, ezen belül kiemelten vállalatirányítási rendszerek bevezetésével is foglalkozunk.
– Mit is jelent pontosan a rendszermenedzselés?
A Proconer a kisebb, párgépes számítógépes rendszerektől, a nagyobb, akár százgépes hálózatok rendszerfelügyeletét, rendszeres karbantartását és javítását látja el partnereinél. Feladataink közé tartozik az egyes felhasználók személyes segítése, a gépeiken futó szoftverek menedzselése, perifériák, nyomtatók karbantartása. De természetesen a mi hatáskörünkbe tartozik a Windows, Linux és Macintosh szerverek üzemeltetése, az azokon futó vállalatirányítási rendszerek működtetése, továbbá az informatikai biztonság felügyelete is.
– Milyen előnyöket nyújtanak más informatikai cégekkel szemben?
A Proconer szemléletében alap, hogy egy profi számítástechnikai cégnek ki kell elégíteni a vevők szinte minden informatikai igényét. Mi törekszünk erre. Sajnos városunkban, ebben a szakmában igen kevés hozzánk hasonló gondolkodású cég tud létezni a sok önjelölt, minimális tudással és legfőképp háttér nélküli, olcsó munkaerő mellett.
– De mégis, hogyan kategorizálná az előnyöket, amit egy olyan cég nyújt, mint az Önöké?
Az előnyöket öt részre bontanám: személyi, szoftveres, tárgyi, pénzügyi és minőségirányítási szempontokra. A személyi feltételeket nézve, mi három-négy informatikussal dolgozunk, ezen kívül egy logisztikai csoportunk van, akik csak a munkaszervezéssel foglalkoznak. Mindez húsz-harminc szerződött partnerre osztódik szét, így tudunk a táveléréses szolgáltatásunk mellett, egy-másfél órás személyes elérést is biztosítani ügyfeleink részére.
– Ezt komolyan lehet tartani?
Természetesen. Rendelkezünk egy felhő alapú logisztikai rendszerrel, amit minden ügyfelünk el tud érni, ahol hibát tud bejelenteni részünkre. Ezt minden kollégánk online látja, és eszerint ütemezi feladatait. De ezen a felületen keresztül tájékozódhatnak a partnereink a cégüknél folyó munkákról is. Továbbá ez a rendszer biztosítja, hogy mára már szinte teljesen „zöld irodaként” dolgozzunk. A szerződött partnereinknél a számítástechnikai eszközök körében ütemezett, megelőző karbantartásokat végzünk, hibák esetére ingyenesen biztosítunk csereeszközöket. A kellékanyag ellátásban raktározunk rendszeresen előforduló tonereket, patronokat. De megoldjuk az elektronikai hulladékok szakszerű megsemmisítését is.
Pénzügyileg egy személyre szabott hitelkerettel segítjük partnereinket. De az informatikai pályázatoknál is segítséget nyújtunk korrekt, szabályszerű pályázati ajánlatainkkal. A szolgáltatásaink minőségére a cégünknél használt TQM, teljeskörű minőségirányítási rendszerünk, és a velünk huszonéve együttműködő elégedett ügyfelek sok-sok pozitív visszajelzése a garancia. A minőségirányítási rendszerünk része továbbá egy többmilliós felelősségbiztosítás.
– Kik és milyen cégek az Önök célcsoportja?
Nincs kifejezett célcsoport. Minden olyan vállalkozás, ahol minimálisan három-négy számítógép üzemel, és a cég fontosnak tartja, hogy biztonságban legyenek az adatai, továbbá akik szeretnék az informatikával a konkurenseiket megelőzni, fejlődni szeretnének, azok a cégek potenciálisan ügyfeleink lehetnek. Mi az új ügyfeleinknél, átvilágítva a teljes informatikai rendszerüket, segítünk megoldásokat találni a cég fejlődéséhez.
– Ha minden ilyen kompakt Önöknél, akkor mi hátráltatja legjobban a cégüket a terjeszkedésben?
Ez egy nagyon jó, de egyben érdekes kérdés. Ha hiszi, ha nem, általában a vásárhelyi cégvezetők hozzáállása. Sokszor voltam már emiatt szomorú…
– Ezt hogy érthetem?
Kevés a városunkban az igazán előregondolkodó vállalkozó. Sokan az informatikát csak szükséges rosszként, nem a fejlődésük, kitörésük eszközeként kezelik. Alapvetően két nagy hibát követnek el ezek a vállalkozók. Az egyik, hogy egy egész más feladatra felvett alkalmazottal oldatják meg a számítástechnikai problémáikat, mert az „ingyen” van, gondolják.
A másik, hogy egy olcsó egyszemélyes „számítógépszerelőt” hívogatnak tűzoltásképpen, hisz az nem egy folyamatos költség. Én a fenti vezetőket viccesen struccpolitikusoknak nevezem, ők soha nem tudják meg, hogy mit eredményezne, ha egy hozzáértő csapat segítené őket.
– Mit is?
Rálépnének egy dinamikusabb, a mai világban elengedhetetlen fejlődés útjára…
– Akkor ez sok helyi cégnél probléma, ha jól értem.
Igen. Városunkban sok vállalkozó csak a saját termékét tartja fontosnak, annak érdekében, hogy abból a termékből több kerüljön ki a cégétől, hajlandó felvenni plusz embereket. De a termelést nem közvetlen segítő befektetésekre már nem szán pénzt. Amellett, hogy ezeknél a cégeknél általában cégszervezési gondok is vannak, egy segédmunkásnyi bérköltséget is soknak tartanak egy profi informatikus csapatért.
– Miben több az, amit Önök adnak az egyszemélyes számítógépszerelőkkel szemben?
Először is mi egy informatikai csoportot adunk egy alkalmazott bérköltségének 50-30% -áért. Nincsenek velünk olyan jellegű gondok, amik egy helyi vagy egy egyszemélyes számítógépszerelőnél felmerülhetnek. A már fentebb soroltakon kívül, nincs az, hogy nem érünk rá vagy nem értünk hozzá. De a másik fontos elem a működésünkben, hogy mi rendszerben gondolkodunk, ami azzal jár, hogy azoknál a cégeknél, ahol dolgozunk, rendszertervet készítünk, és az abban foglaltakat meg is valósítjuk.
Fontosnak tartanám még, hogy ezt ne csak a szegedi, de a hódmezővásárhelyi cégvezetők is megértsék. A fejlődésük nagyban múlik azon, hogy ne csupán „szakemberként” gondolkodjanak a saját vállalkozásaikban, hanem „vállalkozóként” vagy épp „menedzserként” is.
– Tudomásom szerint a vásárhelyi BNI csoport tagja a cégük. Hogyan kerültek kapcsolatba a helyi csoporttal?
Mi már régóta ellenszolgáltatás nélkül segítjük partnereinket, összekapcsoljuk vállalkozásaikat. A BNI tulajdonképpen ezt a szemléletet szeretné meghonosítani Magyarországon. Pár éve a szegedi csoportba hívtak bennünket, kerestek minőségi informatikai szolgáltatót. Annak idején mi azt mondtuk, hogy ha majd Vásárhelyen is alakul csoport, akkor szeretnénk belépni a BNI-ba. Ahogy városunkban ez megvalósult, elsők között csatlakoztunk hozzájuk, úgy éreztük köztük a helyünk…
Mi is hisszük, „AKI AD, AZ NYER”!
A BNI csoport vásárhelyi alakulásáról kezdett cikksorozatunk :