quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 22. kedd
  -  Csilla, Noémi
Promenad.hu archívum

Szándékosan repült az óceánba a pilóta?

2016. augusztus 02.


Mégsem zuhant le, hanem irányított kényszerleszállást hajtott végre a 2014 március 8-án eltűnt maláj gép – írja a BBC egy új repülésbiztonsági szakember véleményére alapozva. Larry Vance legújabb teóriája megcáfolja a korábbi híreszteléseket, melyek szerint a pilóta robotpilótára állította volna a repülőt a végső pillanatokban.

A Malaysia Airlines egyik Boeing 777-es repülőgépe. (MTI/AP/Kyodo News)

A Malaysia Airlines légitársaság Kuala Lumpurból Pekingbe tartó MH370-es járata 239 emberrel a fedélzetén 2014. március 8-án tűnt el röviddel a felszállás után, és a feltételezések szerint az eredeti útvonalról teljesen letérve, az Indiai-óceán déli részén zuhant le.

Az ausztrál hatóságok irányította kutatás Ausztrália nyugati partvidéknél, kétezer kilométer mélyen vizsgálja a tengerfeneket. Ez a zóna a robotpilóta-teória megjelenése után lett kiválasztva.

Ám az új szakértői vélemény után nemcsak a landolás körülményei, hanem a gép kutatására kijelölt terület is megváltozhat, kibővülhet.

Larry Vance repülésbiztonsági szakember a 60 Minutes ausztrál hírműsornak beszélt a landolás legvalószínűbb körülményeiről. Nemcsak azt a feltételezést zárta ki, hogy a gép még a levegőben esett darabjaira, hanem a kibővített kutatási zóna méretét is kétségbe vonta.

A talált darabok széleinek megvizsgálása is megerősítette véleményében, ugyanis a roncsdarabok csak kis mértékben recéződtek, ez pedig azt jelenti, hogy nem csapódtak bele a vízbe olyan erővel, mint azt korábban vélték. A csűrőlap is ki volt nyitva a landolás pillanatában – és ez csakis akkor lehetséges, ha valaki szándékosan ilyen pozícióba helyezi.

“Nincs más ésszerű magyarázat, a gépet valaki letette a vízre” – foglalta össze.

Forrás és fotó: hirado.hu