quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Siralmasak lettek a középiskolai felvételik

2016. június 21.

Szörnyen gyenge pontszámok születettek az idei középiskolai felvételi vizsgákon – derül ki az Oktatási Hivatal összegzéseiből. Az utóbbi tíz évben egyszersem hoztak a diákok ilyen rossz eredményeket.

A Magyar Nemzet által közzétett számsorokból az látszik, hogy mind a nyolc- mind a hat, mind a négyosztályos gimnáziumi képzésekre jelentkező gyerekek átlaga rosszabb az elmúlt évek eredményeinél. Különösen a nyolcosztályos évfolyamokba felvételiző kisiskolásoknál volt drámai a zuhanás: tavaly 69,6 pont volt az átlag, idén ennél 12 ponttal kevesebb.

A legrosszabb eredményt ugyanakkor nem ők, hanem a klasszikus, négyosztályos gimikbe készülő tanulók produkálták: 100 pontból átlagosan mindössze 47,6-et értek el.

Sokan a matematika teszteken véreztek el: a nyolcéves képzést megjelölő diákok átlag 18,5 pontot értek el szemben a tavalyi 23-mal.

Radó Péter, a napilap által megkérdezett oktatási szakértő szerint több magyarázata is lehet a visszaesésnek: a diákok romló teljesítménye és az oktatáspolitika által szándékosan túl magasra emelt követelményszint is okozhatja.

A nyolcosztályos évfolyamok kapcsán a teljesítményromlás lehetséges okai közt említette, hogy – a felsőoktatási keretszámok csökkentése miatt –  egyre több szülő szeretné, hogy a gyermeke minél hamarabb bekerüljön valamely középiskolába, javítva ezzel a továbbtanulási esélyein, így azonban alacsonyabb átlagteljesítményű tanulók is bekerülnek a jelentkezők közé.