Veterán bringák és túra minden mennyiségben

Újabb elismerő kitüntetésben részesült Hódmezővásárhely, a város így mostantól hivatalosan is kerékpárosbarátnak számít. Mi helyiek persze nem csodálkozunk ezen, hiszen a városi és azon kívüli kerékpáros útvonalak az elmúlt időszakban folyamatosan fejlődtek, újabb és újabb szakaszok kapcsolódtak a város tekerős vérkeringésébe – legutóbb a felújított Hunyadi utcán kialakított kerékpáros sáv készült el, összekötve a Kertvárost és a belvárost.
„Magyarországon talán nincs még egy olyan város, ahol enyyien kerékpároznának, mint Hódmezővásárhelyen. Már a ’90-es években megindult a kerékpárút hálózat fejlesztése, ami napjainkig folyamatosan tart.” – mondta el Kószó Péter alpolgármester.
A politikus kifejtette, hogy a városban a kerékpározásra nem csak, mint közlekedési módra tekintenek, hanem a turizmus egyik lehetséges ágaként is számolnak vele. Elég csak a csodálatos vásárhelyi pusztára gondolni, a tömérdek látnivalóra, a természetvédelmi helyekre, a Csomorkányi templomromra, a nem régiben felújított csendőrlaktanyára, amely így már közösségi házként funkcionál.
Viszont akár tovább is gondolhatjuk ezt, hiszen a kerékpározás sport is, amely egészségügyi szempontból is rendkívül hasznos.
A Kossuth téren így nem hiába a bringa és a bringások kapták a főszerepet.
Az egyedi és izgalmas látnivalókról – vagy ha úgy tetszik tekernivalókról – a Csongrád megyei Veterán Kerékpáros Baráti Kör gondoskodott. Béres Benedek rendezőtől megtudtuk, hogy felkérést kaptak a vásárhelyi bringatörténelem bemutatására. Ennek okán pedig több kétkerekűt is felvonultattak, jellemzően a II. világháború előtti időkből. Előkerültek a ’20-as évek versenygépei, nem mindennapi látványnak számító velocipédeket is láthattak a kilátogatók, de egy 1912-es vásárhelyi származású kerékpárépítő műve is a Kossuth téren parkolt, összességében mintegy 60 kerékpár vonult fel.
A bringások ezenkívül nyeregbe is pattanhattak, hiszen Mártélyra, a merészebbek számára pedig Kardoskútra indították túrát.
Kószó Péter alpolgármester továbbá beszélt arról is, hogy a kerékpáros útvonal fejlesztését a jövőben is fontosnak tartják. Ami biztos, hogy Hódmezővásárhely és Makó között kiépítenek egy útvonalat – Maroslele és Vásárhely között a vásárhelyi önkormányzat, Makó és Maroslele között pedig a makói önkormányzat támogatásával.
Valamint a jövőbeli tervek között szerepel a Tisza töltésen keresztül Mindszent és Algyő összekötése, akár egészen Nagyfáig.
szcs