quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 16. szerda
  -  Csongor
Promenad.hu archívum

Veterán bringák és túra minden mennyiségben

2016. június 11.


Újabb elismerő kitüntetésben részesült Hódmezővásárhely, a város így mostantól hivatalosan is kerékpárosbarátnak számít. Mi helyiek persze nem csodálkozunk ezen, hiszen a városi és azon kívüli kerékpáros útvonalak az elmúlt időszakban folyamatosan fejlődtek, újabb és újabb szakaszok kapcsolódtak a város tekerős vérkeringésébe – legutóbb a felújított Hunyadi utcán kialakított kerékpáros sáv készült el, összekötve a Kertvárost és a belvárost.

„Magyarországon talán nincs még egy olyan város, ahol enyyien kerékpároznának, mint Hódmezővásárhelyen. Már a ’90-es években megindult a kerékpárút hálózat fejlesztése, ami napjainkig folyamatosan tart.” – mondta el Kószó Péter alpolgármester.

A politikus kifejtette, hogy a városban a kerékpározásra nem csak, mint közlekedési módra tekintenek, hanem a turizmus egyik lehetséges ágaként is számolnak vele. Elég csak a csodálatos vásárhelyi pusztára gondolni, a tömérdek látnivalóra, a természetvédelmi helyekre, a Csomorkányi templomromra, a nem régiben felújított csendőrlaktanyára, amely így már közösségi házként funkcionál.

Viszont akár tovább is gondolhatjuk ezt, hiszen a kerékpározás sport is, amely egészségügyi szempontból is rendkívül hasznos.

A Kossuth téren így nem hiába a bringa és a bringások kapták a főszerepet.

Az egyedi és izgalmas látnivalókról – vagy ha úgy tetszik tekernivalókról – a Csongrád megyei Veterán Kerékpáros Baráti Kör gondoskodott. Béres Benedek rendezőtől megtudtuk, hogy felkérést kaptak a vásárhelyi bringatörténelem bemutatására. Ennek okán pedig több kétkerekűt is felvonultattak, jellemzően a II. világháború előtti időkből. Előkerültek a ’20-as évek versenygépei, nem mindennapi látványnak számító velocipédeket is láthattak a kilátogatók, de egy 1912-es vásárhelyi származású kerékpárépítő műve is a Kossuth téren parkolt, összességében mintegy 60 kerékpár vonult fel.

A bringások ezenkívül nyeregbe is pattanhattak, hiszen Mártélyra, a merészebbek számára pedig Kardoskútra indították túrát.

Kószó Péter alpolgármester továbbá beszélt arról is, hogy a kerékpáros útvonal fejlesztését a jövőben is fontosnak tartják. Ami biztos, hogy Hódmezővásárhely és Makó között kiépítenek egy útvonalat – Maroslele és Vásárhely között a vásárhelyi önkormányzat, Makó és Maroslele között pedig a makói önkormányzat támogatásával.

Valamint a jövőbeli tervek között szerepel a Tisza töltésen keresztül Mindszent és Algyő összekötése, akár egészen Nagyfáig.

szcs