quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Ötből négy gyerekbiciklit veszélyesnek talált a fogyasztóvédelem

2016. május 31.

Gyermekkerékpárokat ellenőrzött a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság. Az NFH közlése szerint a vizsgált öt bringából négyet veszélyesnek találtak.

A távirati irodához eljuttatott beszámolójuk szerint jellemző hiba volt, hogy a láncvédő nem takarta kellőképp a lánc külső élét (ami ugyebár sérülést, balesetet okozhat), de volt amelynek a fékrendszere volt rossz, és olyan is, melynek a támasztókerekei túl közel helyezkedtek el a váz függőleges síkjához, csökkentve ezzel a jármű stabilitását”. A közlemény szerint ezek a támasztók függőleges terhelés hatására ráadásul könnyen el is deformálódtak.

Forrás: Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság

Három kerékpárnál az egyes részek éles, sorjás vagy hegyes élei jelentettek veszélyforrást, de ugyancsak sérülés-, illetve balesetveszéllyel jár két kerékpár esetében, hogy a nyereg szilárdsága nem megfelelő, az ülőfelület elrepedhet, illetve letörhet a vázról – olvasható a hatóság tájékotatójában.

Hozzáteszik, három kerékpáros gyerekülést is megvizsgáltak a szakemberek. Itt eggyel akadt gond: nem volt rögzíthető biztonságosan a kerékpárhoz, így balesetveszélyes volt.

A veszélyesnek ítélt kerékpárok közül kettő márkajel nélküli, egy Polymobil, egy pedig Haro márkájú. A nem biztonságos Kross márkájú gyermekülés forgalmazását 2014-ben megtiltotta a hatóság, most azonban más márkanév alatt újra megtalálták a szakemberek. A hatóság a nem biztonságos termékek forgalomból való kivonására – illetve súlyos kockázat esetén visszahívására is – megteszi a szükséges lépéseket – áll még a NFH közleményében.

Forrás: Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság