quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 22. kedd
  -  Csilla, Noémi
Promenad.hu archívum

A Negyed7Negyed8 Fesztivál zárókoncertje

2016. május 04.


Mit gondolnak az évekkel, évtizedekkel ezelőtt hozzánk költözők? Vagy azok az egykori betelepülők, akik ma magyarok? Hogyan változik a különböző kultúrák miatt egy város? Van-e szükség a határokra? És mi közük ehhez – is – a zsidóknak?”

Kérdés kérdés hátán, amelyekre a válaszokat az április 22-30. között megrendezett Negyed7Negyed8 Fesztivál programjai kísérelték meg: koncertek (balkán, gipsy, fúziós jazz), filmvetítések, Népszínház Karnevál testvérprogram, gasztro workshopok, városi séták, sétaszínház, dokumentumfilmek és beszélgetések, vallási programok, Time Traveler konferencia.

A jereváni David Yengibarian szólókoncertjén improvizatív műsorában a balkáni zenei világból, a tango, a jazz, és az örmény hagyományokból építkezett.

A Butterfly Effect zenekar, amely a pillangóhatás káoszelméleti fogalmáról nevezte el magát, és egy igazán különleges kamaraformáció. 2010-es megalakulása óta fejleszti unikális – a jazz, a népzene, a hiphop és a klasszikus zene elemeit magába foglaló – témáit.

A Trió Squelini nevű együttes etnojazzt és kortárs kamarazenét játszott. Az Ektar kompozícióit balkáni, távol-keleti és afrikai zenei kultúrák inspirálták, de a szigorúbban szerkesztett darabokban a középkori zene, az európai népzenék és a kortárs zene hatásai mind fellelhetőek.

A playback színház pszichodramatikus eszközökön alapuló, interaktív színpadi műfaj, ahol a nézők hangulatok és történetek megosztása mentén, aktívan alakíthatják az előadás folyamatát. Az elmesélt történetek a színpadon szimbolikus formában elevenednek meg.

Inarritu Biutiful című filmje egyszerre szól egy emberről, akinek meg vannak számlálva a napjai, és Barcelona sötét és ismeretlen oldaláról, ami rejtve marad a turisták szeme elől. Elgondolkoztató, felkavaró alkotás, amelyet az Auróban vetítettek.

Charlotte Gainsbourg egyik legmegkapóbb alakítását láthattuk a Mikában. A Samba azt dolgozza fel, hogyan tud asszimilálódni egy bevándorló egy nyugat-európai nagyvárosban.

„Magyarországra tavaly nyáron korábban nem tapasztalt számban érkeztek menedékkérők. Az európai országok felé tartó hullámot félelemkeltő propaganda előzte meg, az érkezőket állami elutasítás, de önkéntes segítség várta. A fesztivált szervező Marom Klub Egyesület (Auróra, Bánkitó Fesztivál) kiáll a szabad mozgáshoz való jog mellett és hisz abban, hogy a különböző kultúrákból érkező emberek találkozása színesebbé és gazdagabbá teszi a társadalmakat.

Pészah idején a zsidóság az egyiptomi fogságukból való szabadulását ünnepli, a negyven évig tartó vándorlásra és az otthontalálásra emlékszik.”

A N7N8 Fesztivál záróakkordjait egy finn-izraeli indie-pop zenekar – Jenny Elisabeth and The Gunned Down Horses – játszotta western stílusban, műfaji és fizikai határokat átlépve Dániából. Tagjai: Sofie Ivars – ének, Yuval Tamir – dob, Or Rozenfeld – bőgő, Davidavi Dolev – ének.

A nehezen besorolható zenekart a Dorothy’s Legs (Lili Walters – ének, Szilágyi Máté – gitár, szintetizátor) követte.

Eifert János fotói a fesztivál záró koncertjén, a Dorothy’s Legs és a Jenny Elisabeth and The Gunned Down Horses fellépéséről készültek.

Forrás: Eifert János

Címkék: