quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Komoly visszatartó erejük van a szupertraffiknak

2016. április 12.

Komoly visszatartó ereje van az új inteligens közúti kamerarendszernek – legalábbis ez derült ki Óberling József rendőr ezredes a témában adott mai tájékoztatójából.

A főrendőr szavai szerint vártnál kevesebb szabályszegést, jogellenes cselekményt regisztráltak a szerkezetek; már a tesztidőszak alatt csökkent a gyorshajtások száma az eszközök környékén, a rendszer egy héttel ezelőtti élesítése után pedig csak folytatódott ez a folyamat.

Óberling József (Forrás: MTI/Balázs Attila)

A kamerahálózat kialakításakor 365 fix telepítésű komplex közlekedési ellenőrzési pontot helyezettek ki az ország 134 balesetveszélyesnek ítélt útszakaszára, de a rendszer 160 mobil sebességmérőt is magába foglal.

A komplex közúti kamerarendszer, valamint az ahhoz kapcsolódó rendszerek többféle szabálysértést képesek dokumentálni: a kamerák észlelik a sebességtúllépést, a tilos jelzéseken áthaladást, képesek ellenőrizni a többi között a záróvonal átlépését, a biztonsági öv használatát, az autópálya leállósávjára, a buszsávra, a behajtási tilalomra és a kötelező haladási irányra vonatkozó szabályok betartását – ismertette az ORFK közlekedésrendészeti főosztályának vezetője, egyúttal hozzátette a rendszerhez kapcsolt más adatbázisok segítségével a lejárt műszakival, vagy épp a kötelező felelősségbiztosítás nélkül közlekedő járműveket, sőt adott esetben a körözött kocsikat is ki tudják szűrni a forgalomból.

Így működik a VÉDA-redszer (Forrás: Youtube.com/Police Hungary)

A jogsértések feldolgozását és az erről szóló értesítések kiküldését a rendőrség vásárosnaményi és szombathelyi adatfeldolgozó központja végzi.

A rendszer működéséről szólva Óberling József még elmondta, a kamerák rögzítette úgynevezett metaadatokat az adatátviteli hálózat segítségével az illetékes  feldolgozó központokba továbbítják. Itt, az ügyintézés során – mint mondta –  gyakorlatilag emberi kéz érintése nélkül készül el a jogsértésről szóló határozat”.

A központokban dolgozók a rendszerek működését felügyelik, ellenőrzik az ügyeket vagy azok bizonyos adatait, de például a határozat borítékolása és a tértivevény-nyomtatás teljesen automatikusan történik – ismertette a főosztályvezető.