quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Promenad.hu archívum

Bajban a Facebook, egyre kevesebb a poszt

2016. április 11.


Bizalmas forrásokra hivatkozva írta meg a The Information, hogy 2014-től 2015 közepéig 5,5 százalékkal csökkent a Facebook hírfolyamban megjelenő posztok száma. Ennél nagyobb gond, hogy az eredeti közlések (a nem mások megosztásait tovább osztó posztok) száma 21 százalékkal esett. A romló tendencia folytatódik: ez év elején 15 százalékkal (tehát némileg lassulva) csökkent a személyes posztok aránya. Különösen kedvezőtlenül alakul a 30 alattiak publikálási hajlandósága.

Ettől persze a biznisz zavartalanul folytatódik: szerencsére nem csak a gyermeteg játékok és a kismacskás videók segítségével, hanem érdemi megosztásokra is támaszkodva. Mindazonáltal a Facebooknak komoly erőfeszítéseket kell tennie, hogy logaritmusai vonzó és megszólalásra csábító tartalmakat válogassanak a felhasználók orra elé.

A magabiztos Zuckerberg a barcelonai MWC-n vonul a VR-szemüvegükből megvakult nézők között. (Forrás: Facebook)

A posztok csökkenése még egyáltalán nem a végidők jele, de hosszabb távon károsan befolyásolhatja a portál helyzetét. A kedvezőtlen tendenciák megállítására áttervezték a mobilapplikációt, rendre újításokkal kényeztetik a felhasználókat, s ezért hoztak létre önálló részleget Londonban Mike Hudack, egykori Facebook hirdetési igazgató vezetésével.

A közösségi portál szóvivője nyilatkozatában bagatellizálta a problémát: szerintük az emberek megosztási hajlandósága változatlan maradt az elmúlt években.

Forrás és fotó: hirado.hu

Címkék: