quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 20. vasárnap
  -  Tivadar
Vásárhely24.com archívum

Digitális bennszülöttek az iskolapadban

2016. április 09.

Táblagépekkel tanulnak a diákok a hódmezővásárhelyi iskolában, ez projekt a Telenor Magyarország Zrt. vállalati felelősségvállalási tevékenysége keretében valósul meg, melynek célja, hogy a fiatalok az okoseszközök segítségével jobban megértsék a tananyagot, motiváltabbak legyenek, és hatékonyabban oldják meg az egyéni interaktív feladatokat. – mondta Seres Imre, az intézmény igazgatóhelyettese.  Papné Molnár Andrea, tanítónő, és a 3. A.  osztály osztályfőnöke, szerint annyiban másabb, hogy kevesebbet használnak tankönyvet, munkafüzetet és  füzetet viszont sokkal többet van a kezükben tablet a gyakorló órákon.  Csanki Lara Zoé, is részt vesz az interaktív projektben, szerinte ezeken az órákon belebújnak az internet dolgaiba.

„Mindig a legújabb dolgok, amik népszerűek és hatékonyak és ezek fogják meg a fiatalokat, és jogos igény részükről, hogy azok az eszközök, amiket a mindennapokban használunk meg jeljenek a tanórákon, de nem szabad hagyni, hogy kizáródjanak a hagyományos dolgok sem. Most történelmet élünk át, jelen pillanatban ötvöződik a hagyományos módszer az újabb lehetőségekkel. Elképzelhető, hogy a jövőben a papíralapú tananyagot felváltja a digitális oktatóanyag. A gyerekek belenőnek ebbe a digitális világba ők a digitális bennszülöttek.”- fogalmazta meg Dr. Gálné Dr. Horváth Ildikó Ph.D földrajz – biológia szakos tanárnő.

Szittyai István, véleménye szerint nem szabad a digitális oktatásból, le-, illetve ki maradni, egyértelműen elmozdult egy irányba, hiszen gyakorlatilag már az interaktív táblák használata mindennapossá vált, bár még messze nem használjuk ki a bennük rejlő lehetőségeket, amik ennél nagyobb forradalmat is okozhatnak, azok a tabletek és az okostelefonok, gyakorlatilag egy mini számítógépet hordoz mindenki a zsebében. Rengeteg előnye van, – nagyon hamar lecsapott rá a fizika tanári szakma- órákon akár mérőeszközként is lehet használni,- nyilván nem céleszköz és nem is mércének készülnek -, de különböző okokból tele vannak érzékelőkkel, pl.: lehet mágneses teret, gyorsulást és fényerősséget is lehet mérni velük .-  mondta, a matematika- fizika szaktanár.