quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Szó nélkül lekötötték az áramot, majd levelünk után szó nélkül kötötték vissza

2016. március 25.

Olvasónk, Rostás István, azzal kereste fel szerkesztőségüket, hogy egyik napról a másikra, felszólítás nélkül lekötötték a karóról a villanyvezetéket susáni házánál. A ház évtizedek óta a család birtokában van, ott természetesen áramot is használtak, a számlákat mindig rendben, időben fizették, most sem emiatt történt a váratlan kikötés. Az eddig a család tulajdonában álló ingatlant harmadrészben leányuknak ajándékozták. Így mivel ő odaköltözött, ő lett a szerződő, vele a szolgáltató, az EDF Démász fogyasztói szerződést is kötött. A szolgáltatói szerződéshez azonban – mert ezt is módosítani kellett – az ügyfélszolgálaton nem fogadták el az ajándékozási szerződést, hanem a földhivatal által kiállított tulajdoni lapot kérték. Ennek azonban 60 nap a kiadási határideje, mondta el Rostás István, hozzátéve, a többi szolgáltatónál, pl a GDF Szuez gázszolgáltatónál ezt elfogadták.

A villanyszámlák közben érkeztek, azt rendesen fizették is az ingatlanon. Egyik nap azonban arra értek haza, lekötötték a karóról az áramot a háznál. Erről előzetes tájékoztatást, figyelmezetést, felszólítást nem kaptak, csak egy kikapcsolási értesítőt találtak a postaládában – mesélte Rostás István. Felkeresték a Démász ügyfélszolgálatát, ahol értetlenül álltak a kikapcsolás ténye előtt, majd közölték mennyi lesz a visszakötés költsége. Még egy szakvéleményt kiállítását is kérték, mely a házban eddig is működő három fázisra vonatkozott. Ezt meg is kérték – egy vidéki szakértő 12 ezres díjának fejében – , majd várták a visszakapcsolást, miközben felkeresték a Vásárhely24-et. Így a visszakapcsolási díjjal együtt mintegy 30 ezer forintot kellett volna befizetniük.

Hétfőn megkerestük az EDF Démászt alábbi kérdéseinkkel: – ha más szolgáltató elfogadta az ajándékozási szerződést a szolgáltatói szerződés megkötéséhez, a Démász miért nem, tekintve, hogy rendesen fizették korábban is ezen a címen a számlákat? Miért kötötték le az áramot az utcai karóról felszólítás nélkül? Miért kell ezek után még az ügyfélnek visszakötési díjat, egyéb költségeket fizetni? Ha káruk származott volna a fentiekből (pl leolvadt fagyasztó) azért ki állt volna helyt?

A Démász ma (pénteken) megküldött válaszlevelében azt írja, ügyfeleik hozzájáruló nyilatkozata nélkül a konkrét ügyben nem áll módukban felvilágosítást adni. Általánosságban azonban elmondhatják, hogy az EDF DÉMÁSZ a szabályos és bemutatott ajándékozási szerződést elfogadja a szerződéskötés során. A szerződéssel kapcsolatos ügyintézés során (felmondás, adatmódosítás stb.) csak az aktuális szerződött fél járhat el, amiről az előző ügyfelet vagy több tulajdonos esetén a többi ingatlan tulajdonosát nem értesíthetjük, csak a szerződéses ügyfelet. Amennyiben egy fogyasztási helyen megszűnik a szerződéses jogviszony, az új szolgáltatói szerződés megkötéséhez az új tulajdonosnak kell jelentkeznie.  Egy esetleges káresemény során, amennyiben az a szolgáltató hibájából történt, az igazolt kár megtérítése az üzletszabályzatban foglaltak alapján történik meg.  A kérdéses fogyasztási helyen új szerződő féllel megtörtént a szerződéskötés és annak alapján biztosított az energiaszolgáltatás.

A történetnek azonban már tegnap vége lett. Rostás István azzal kereste fel ismét a Vásárhely24-et, hogy csütörtökön előzetes bejelentés nélkül megjelent egy szerelő susáni házuknál és elnézést kérve, díjmentesen visszakötötte az áramot az ingatlanba.

fotónk illusztráció, nem ennél az esetnél készítettük