Szó nélkül lekötötték az áramot, majd levelünk után szó nélkül kötötték vissza

Olvasónk, Rostás István, azzal kereste fel szerkesztőségüket, hogy egyik napról a másikra, felszólítás nélkül lekötötték a karóról a villanyvezetéket susáni házánál. A ház évtizedek óta a család birtokában van, ott természetesen áramot is használtak, a számlákat mindig rendben, időben fizették, most sem emiatt történt a váratlan kikötés. Az eddig a család tulajdonában álló ingatlant harmadrészben leányuknak ajándékozták. Így mivel ő odaköltözött, ő lett a szerződő, vele a szolgáltató, az EDF Démász fogyasztói szerződést is kötött. A szolgáltatói szerződéshez azonban – mert ezt is módosítani kellett – az ügyfélszolgálaton nem fogadták el az ajándékozási szerződést, hanem a földhivatal által kiállított tulajdoni lapot kérték. Ennek azonban 60 nap a kiadási határideje, mondta el Rostás István, hozzátéve, a többi szolgáltatónál, pl a GDF Szuez gázszolgáltatónál ezt elfogadták.
A villanyszámlák közben érkeztek, azt rendesen fizették is az ingatlanon. Egyik nap azonban arra értek haza, lekötötték a karóról az áramot a háznál. Erről előzetes tájékoztatást, figyelmezetést, felszólítást nem kaptak, csak egy kikapcsolási értesítőt találtak a postaládában – mesélte Rostás István. Felkeresték a Démász ügyfélszolgálatát, ahol értetlenül álltak a kikapcsolás ténye előtt, majd közölték mennyi lesz a visszakötés költsége. Még egy szakvéleményt kiállítását is kérték, mely a házban eddig is működő három fázisra vonatkozott. Ezt meg is kérték – egy vidéki szakértő 12 ezres díjának fejében – , majd várták a visszakapcsolást, miközben felkeresték a Vásárhely24-et. Így a visszakapcsolási díjjal együtt mintegy 30 ezer forintot kellett volna befizetniük.
Hétfőn megkerestük az EDF Démászt alábbi kérdéseinkkel: – ha más szolgáltató elfogadta az ajándékozási szerződést a szolgáltatói szerződés megkötéséhez, a Démász miért nem, tekintve, hogy rendesen fizették korábban is ezen a címen a számlákat? Miért kötötték le az áramot az utcai karóról felszólítás nélkül? Miért kell ezek után még az ügyfélnek visszakötési díjat, egyéb költségeket fizetni? Ha káruk származott volna a fentiekből (pl leolvadt fagyasztó) azért ki állt volna helyt?
A Démász ma (pénteken) megküldött válaszlevelében azt írja, ügyfeleik hozzájáruló nyilatkozata nélkül a konkrét ügyben nem áll módukban felvilágosítást adni. Általánosságban azonban elmondhatják, hogy az EDF DÉMÁSZ a szabályos és bemutatott ajándékozási szerződést elfogadja a szerződéskötés során. A szerződéssel kapcsolatos ügyintézés során (felmondás, adatmódosítás stb.) csak az aktuális szerződött fél járhat el, amiről az előző ügyfelet vagy több tulajdonos esetén a többi ingatlan tulajdonosát nem értesíthetjük, csak a szerződéses ügyfelet. Amennyiben egy fogyasztási helyen megszűnik a szerződéses jogviszony, az új szolgáltatói szerződés megkötéséhez az új tulajdonosnak kell jelentkeznie. Egy esetleges káresemény során, amennyiben az a szolgáltató hibájából történt, az igazolt kár megtérítése az üzletszabályzatban foglaltak alapján történik meg. A kérdéses fogyasztási helyen új szerződő féllel megtörtént a szerződéskötés és annak alapján biztosított az energiaszolgáltatás.
A történetnek azonban már tegnap vége lett. Rostás István azzal kereste fel ismét a Vásárhely24-et, hogy csütörtökön előzetes bejelentés nélkül megjelent egy szerelő susáni házuknál és elnézést kérve, díjmentesen visszakötötte az áramot az ingatlanba.
fotónk illusztráció, nem ennél az esetnél készítettük