quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 24. kedd
  -  Iván
Makó

Táblagépet kaptak a makói és pitvarosi iskolások

2016. március 23.


MH oktatás


Ma összesen 600 darab táblagépet vehettek át szerdán nyolc Csongrád megyei iskola tanárai és diákjai, ezzel lezárult a Vodafone Digitális Iskola Program első fázisa. Az országszerte 25 iskolát érintő program keretében a vállalat összesen 1300 darab Vodafone Tab Speed LTE táblagépet adott át az iskoláknak, valamint ezután is díjmentesen biztosítja az eszközök oktatási célú használathoz szükséges havi 3 GB adatforgalmi keretet és finanszírozza az érintett több mint 6400 gyermek, valamint közel 700 pedagógus internetbiztonsági oktatását is.

– A program legfőbb célja a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése és a sok esetben hátrányos helyzetű fiatalok számára a digitális esélyegyenlőség megteremtése – mondta a mai szegedi rendezvényen Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország Vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese. – Nem informatikusokat képzünk, hanem abban kívánunk segíteni, hogy a gyermekek – a majdani pékek, buszvezetők, jogászok, önkormányzati vezetők, pedagógusok vagy épp állatorvosok – képessé váljanak tudatosan élni a technológia nyújtotta lehetőségekkel, ezáltal nagyobb esélyük legyen a továbbtanulásra és később a folyamatosan változó munkaerőpiacon való érvényesülésre – tette hozzá. Hangsúlyozta, a Vodafone Digitális Iskola Program a Vodafone Magyarország Alapítvány legambiciózusabb programja. A Vodafone Magyarország Alapítvány 2003-as alapítása óta közel 1,5 milliárd forintot fordított  Magyarországon jó ügyek szolgálatára.
– Többféleképpen is igyekszünk megfelelni a mai élet kihívásainak, amit a Vodafone Digitális Iskola Programban való részvételünk is bizonyít – mondta Czunyiné Bertalan Judit, digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos. – Fontos, hogy elősegítsük a gyermekek alapkészségeinek fejlődését és kulcskompetenciáik megerősödését. A jövő munkavállalói számára szinte minden területen elengedhetetlen a digitális írástudás és a digitális környezet intelligens használata, ezért indítottuk útnak az Okosportált is, amelyre folyamatosan kerülnek fel az egyes műveltségterületekhez tartozó tananyagok.

– Az a szándékunk, hogy 21. századi oktatásban neveljük a gyermekeket és olyan kompetenciák elsajátításában is segítsük őket, amelyek esetenként számunkra is újak. Fontosnak tartjuk, hogy rendszerben gondolkozzunk és ez olyan távlatokat nyit meg, mint a Vodafone Digitális Iskola program, amely magában foglalja az infrastruktúra, a tartalom és a módszertan egységes fejlesztését – mondta Pölöskei Gáborné, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ elnöke

A Stanford Egyetem által kifejlesztett Komplex Instrukciós Program (KIP) célja az eltérő igényű és különféle szociális háttérrel rendelkező gyerekek együttnevelése, illetve a tanulmányi eredmények javulása. A KIP program révén a tanárok egy olyan, csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszer szerint oktathatják a diákokat, amely nem csupán a tudásszint emelkedését, de a folyamatos sikerélményt is biztosítja a gyermekek számára.
A – jelenleg már 17 iskolában alkalmazott – KIP elterjesztését és működtetését immár hatodik esztendeje támogatja a Vodafone Magyarország Alapítvány. A program a most csatlakozó 8 Csongrád megyei iskolában a Vodafone Digitális Iskola Program keretében kerül bevezetésre és ezekben az iskolákban a pedagógusok KIP-es képzését is a Vodafone Magyarország Alapítvány finanszírozza.

A program megvalósításában az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ, a Komplex Instrukciós Programot Magyarországon működtető Hejőkeresztúri Iskolásokért Alapítvány, valamint szakmai partnerként az Együttható Egyesület vállalt szerepet. Utóbbi a pedagógusok internetbiztonsági képzését látja el, míg a diákokat a Vodafone munkatársai, önkéntes munka keretében oktatják az elkövetkező időszakban a biztonságos internetezésre.