quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 03. 06. csütörtök
  -  Leonóra, Inez
Vásárhely24.com archívum

Táblagépeket kapott nyolc Csongrád megyei iskola

2016. március 23.

Czunyiné Bertalan Judit digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos a rendezvényen hangsúlyozta, az iskola célja a gyermekeket versenyképes tudáshoz juttatni, ebben fontos szerepet játszhat a program, amely a telekommunikációs cég, az Emberi Erőforrások Minisztériuma, a Klebelsberg Intézményfenntartó Központ és a komplex instrukciós program (KIP) együttműködésével jött létre.

Felmérések szerint két évtizeden belül – vagyis a mai diákok aktív éveiben – nem lesz olyan munkakör, amelynek a betöltése lehetséges digitális ismeretek nélkül, így nincs idő várni – hangsúlyozta a politikus.

Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese közölte, a tavaly indult program első fázisában huszonöt – elsősorban hátrányos helyzetű térségben található – iskolában osztottak ki 1300 táblagépet, amelyek használatához a havi 3 GB-os adatforgalmat is biztosítják. Ezzel körülbelül 6400 gyereket és 700 pedagógust érnek el.

A cég finanszírozza a diákok és tanárok internetbiztonsági oktatását is. A program célja kettős. Egyrészt az eszközök kiosztásától azt remélik, hogy fejleszti az iskolások digitális kompetenciáját és ezáltal a tanulmányi eredményét. Emellett szeretnék megismertetni minél több pedagógussal a Stanford Egyetemen kifejlesztett, csoportmunka-szervezésen alapuló tanítási módszert, amelyet a hejőkeresztúri iskola vezetett be 2001-ben komplex instrukciós program néven és amelyet a telekommunikációs cég is támogat 2010 óta.

A KIP segíti a csoportmunka megszervezését olyan osztályokban, ahol a tanulók tudása és kifejezőkészsége tág határok között mozog. Erősen szocializál, fejleszti a tanulók közötti együttműködést, egyszerre támogatja a felzárkózást és a tehetség kibontakoztatását. A KIP módszert 17 iskolában alkalmazzák Magyarországon, Csongrád megyében nyolc helyen pedig a telekommunikációs cég digitális programja keretében vezetik be. A pedagógusok KIP-képzését a Vodafone Magyarország Alapítvány finanszírozza.