quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 07. szombat
  -  Róbert
Promenad.hu archívum

8 megyei iskola is a programban – frissítve!

2016. március 23.


Így Fábiánsebestyén, Csongrád, Kistelek, Sándorfalva, Mórahalom, Hódmezővásárhely, Makó, Pitvaros egy-egy iskolája is résztvevője a programnak.

Az országszerte 25 iskolát érintő program keretében az elmúlt hónapok során a Vodafone 1300 darab táblagépet adott át az iskoláknak. A program fő célja: a magyarországi oktatás digitális átalakításának ösztönzése, valamint a sok esetben hátrányos helyzetű fiatalok számára a digitális esélyegyenlőség megteremtése – hangzott a rendezvényen.

Beszédet mondott B. Nagy László országgyűlési képviselő, aki e program egyik fontos lába Csongrád megyében:

##audio:2636##

Kakas Béla, a Csongrád Megyei Közgyűlés elnöke arról beszélt, hogy egy új rendszerszemléletbe kell átlépni: “Én azt gondolom, hogy a 8 iskola, aki most megkapja ezt az eszközt meg a módszertant, az nagyon várja ezt. A Csongrád megyei pedagógusok eddig is nagyon komoly eredményeket, sikereket tudnak maguk mögött az egyéni fejlesztés terén” – fogalmazott.

Ugyanis a táblagépek mellé a Stanford Egyetem által kifejlesztett Komplex Instrukciós Program (KIP) is jár, így a tanárok egy olyan csoportmunka-szervezésen alapuló oktatási módszert is kaptak, amellyel digitális és sikerélményt biztosító oktatás alapozható meg.

A program megvalósításában az EMMI, a KLIK, a KIP, valamint szakmai partnerként az Együttható Egyesület vállalt szerepet.

Czunyiné Bertalan Judit, digitális tartalomfejlesztésért felelős kormánybiztos nyomatékosította: “A felmérések szerint, két évtizeden belül – vagyis a mai diákok aktív éveiben – nem lesz olyan munkakör, amelynek a betöltése lehetséges lesz digitális ismeretek nélkül, így nincs idő várni.”

Marchhart Pál, a Vodafone Magyarország vállalati kapcsolatokért felelős vezérigazgató-helyettese arról beszélt, hogy kettős a program célja; egyrészt az eszközök kiosztásától azt remélik, hogy fejleszti az iskolások digitális kompetenciáját, ezáltal a tanulmányi eredményét; másrészt a tanárok tanítási módszereit szeretnék fejleszteni ezzel, amelyet a hejőkeresztúri iskola vezetett be 2001-ben Komplex Instrukciós Program néven, és amelyet a telekommunikációs cég is támogat 2010 óta.

A rendezvényen alaposan bemutatták a programot úgy, hogy olyan intézmények vezetőivel és tanulóival beszélgetett a rendezvény háziasszonya, Jakupcsek Gabriella, akik már használják és ismerik jól.

A megyei intézmények listája, amelyek szerdán átvehették a tableteket:

  • Fábiánsebestyéni Arany János Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
  • Csongrád és Térsége Széchenyi István Általános Iskola és Kollégium (Mórahalom)
  • Kisteleki Általános Iskola
  • Szeged és Térsége Eötvös József Gimnázium, Általános Iskola Pallavicini Sándor Általános Iskolája (Sándorfalva)
  • Móra Ferenc Általános Iskola, Szakképző Iskola és Kollégium (Mórahalom)
  • Hódmezővásárhelyi Klauzál Gábor Általános Iskola
  • Makói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
  • Pitvarosi Petőfi Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola

 

 

G.

További fotók: