quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 08. 19. kedd
  -  Huba
Makó

Brillíroztak az elsősök

2016. március 22.


Forró Flóra – Csanádpalota


– Iskolánkban előtérbe helyeztük a tantárgyi koncentrációban való oktatást. Ez lehet tantárgyon belüli és tantárgyak közötti. A bemutató órán különböző tantárgyak közötti koncentrációs törekvéseket szeretnénk bemutatni az első osztályban. Megjelenik a rendhagyó órán az anyanyelv, a matematika, az olvasás, az erkölcstan, a technika, az olvasás és a környezetismereti tárgyak kapcsolata – mondta Szabó Zsuzsanna igazgatónő. – Azért részesítjük előnyben a hagyományos struktúrától való időnkénti eltérést az oktatásban, mert fontosnak tartjuk a szemléletformálásban, az egységes tudás kialakítását. Elősegítve ezzel a tanulási nehézségekkel küzdő, vagy tanulásban akadályozott gyerekek előbbre jutását is – tette hozzá.

– Mivel túl vagyunk a kisbetűk tanításán-tanulásán, próbáltam egy olyan ötlettárat összeállítani az elmúlt időszakból, mely a résztvevők számára is segít színesebbé, élményszerűbbé varázsolni az anyanyelv órák egyes blokkjait, hangulatát – vette át a szót Debreczeni Istvánné. – Olyan készség- és képességfejlesztő feladatokat oldottunk meg, amelyek a folyamatos olvasást, a szövegértést, a fogalmazást, a nyelvtani és helyesírási ismeretek megalapozását segítik elő. Természetesen mindezt játékos formában, hiszen a gyerekek életkori sajátosságai ezt kívánják meg. Nincs is csodálatosabb dolog, mint játszva tanulni és tanítani!

A tanítónő hozzátette, szereti a kihívásokat, az életszerű helyzeteket. A másfél órás bemutatóórán az 1. osztályosok mindvégig bírták a terhelést.

– Sőt volt egy olyan feladat, amelyet az idő előrehaladta miatt elhagytam. Az egyik kisfiú ezt szóvá is tette, azt mondta: azt még szeretné megoldani, egyáltalán nem siet haza. Azt gondolom, egy gazdag, sikeres jó hangulatú, tartalmas délutánt hagytunk magunk után.

A meghívott vendégeink gratuláltak, elismerésüket fejezték ki.

– A szemléltető- és a feladatok megoldásához szükséges eszközök elkészítése időigényes. Az aktuális időszakhoz választottam az óra témáját, ezért kötődtek a feladatok a húsvéti ünnepkörhöz árulta el Varga Antalné. – Fontos szempont számomra a játékosság, szívesebben dolgoznak a gyerekek, ha a megoldások során mozogni is lehet óra közben – tette hozzá.

A bemutató óra a makói tankerület támogatásával jött létre.

A bemutató órán készült további képeink a galériában láthatók.