Életmentők a Németh Lászlóban

Gyakorlati elsősegélynyújtó tréninget tartottak szombat délelőtt a Németh László Gimnázium, Általános Iskola tantestületének.
A továbbképzést a Hódmezővásárhely és Térsége Életmentő Alapítvány munkatársai szervezték. A kurzuson részt vevő pedagógusok a segítségnyújtás gyakorlati alapjait sajátíthatták el Prozlik Andrástól, Bitó Norberttől és Somodi Norberttől, olyan tapasztalt mentőtisztektől, akik számos esetben mentettek már életet a gyors és szakszerű beavatkozásukkal.
Az újraélesztés gyakorlati elsajátításának fontosságát mutattatja, hogy évente összesen 6000 esethez kell kivonulnia a hódmezővásárhelyi mentőegységeknek és ebből a 300-400 estben reanimálniuk is kell.
Fotó: Vásárhely24/Barta Zsófi
A tanárok először egy rövid elméleti bevezetőt hallgathattak meg az oktatóiktól, majd az újraélesztés és az eszméletlen beteg vizsgálatának laikusok számára kidolgozott módszerét eleveníthették fel, gyakorolhatták be.
A foglalkozás célja, hogy a mentő kiérkezésig meg tudják kezdeni a sérült helyszíni ellátását, illetve megfelelő információkkal lássák el a mentésirányítást egy bejelentéskor – mondta Prozlik András, egyúttal hozzátette, a tanárok jelesre vizsgáztak, sikerült maradéktalanul elsajátítaniuk a látottakat.
Fotó: Vásárhely24/Barta Zsófi
Elhangzott, az életmentők nagyon örülnek a mai felkérésnek, és szívesen vesznek minden megkeresést, ami az életmentéssel és az elsősegélynyújtással kapcsolatos.
Az alapítvány a hódmezővásárhelyi mentőállomás támogatására jött létre, a befolyt adományokból a mentéstechnikai eszközeinket fejlesztjük, mindemellett a maihoz hasonló elsősegélynyújtó oktatásokat tartunk a környék lakosai számára – mondta el Bitó Norbert, az alapítvány kuratóriumi tagja. Hozzáfűzte, májusban rendezik meg a mentők napjához kapcsolódó rendezvényüket, ahol is bárki bepillantást nyerhet az életmentők mindennapjaiba.
Fotó: Vásárhely24/Barta Zsófi
Árva László, az intézmény igazgatójától mindezeken felül megtudtuk, egy továbbképzési nap volt a mai, az életmentő tréning mellett többnyire olyan programokkal, melyeken a tanárok oszthatták meg egymással a tapasztalatikat. Szó esett többek közt az okostelefonok az oktatásban történő használatáról, a Hipersuli program gyakorlati tapasztalatairól, a kompetencia mérés eredményeiről, de egy a médiaszakkör munkájáról készített beszámolót is meghallgathattak a résztvevők.