quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 08. 15. péntek
  -  Mária
Makó

8,5 milliós bírság az EDF-Démásznak

2016. február 18.


MH közérdekű

7,5, illetve 8,5 millió forintos bírságot szabott ki a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal az E.On Energiaszolgáltató Kft.-re és az EDF-Démász Zrt -re.

A MEKH 2015 végén indított hatósági eljárást a szolgáltatókkal szemben, melynek keretében az ügyfélszolgálati fiókirodák várakozási idejének mérését vizsgálta. A helyszíni szemlével egybekötött ellenőrzés során a hivatal szakemberei két szolgáltatónál találtak szabálytalanságokat. A vizsgálat szerint a két cég megsértette az ügyfélkapcsolati szolgáltatási színvonal alapját képező várakozási idők mérésére vonatkozó szabályokat, ezért a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal 7,5, illetve 8,5 millió forintos bírságot rótt ki a szolgáltatókra. A Hivatal a bírság mellett kötelezte a cégeket, hogy tegyenek eleget az ügyfélkapcsolati szolgáltatás-minőség követelményeinek.

A hivatal az E.ON esetében az enyingi és siófoki, az EDF Démász esetében a nagykőrösi és monori fiókirodában végeztek el. Az ellenőrök itt azt tapasztalták, hogy a fiókirodákban a várakozási idő mérését nem az előírásoknak megfelelő gyakorisággal végezték, továbbá a Hivatalnak szolgáltatott adatok torzultak, ugyanis azokon a napokon végeztek méréseket, amikor kicsi volt az ügyfélforgalom, illetve a mérési napokon nem minden ügyfél esetében regisztrálták a várakozási idő hosszát. Ezen kívül a felmérések időszaka több esetben sem egyezett meg a Hivatal határozatában előírtakkal.

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal ügyfélkapcsolati szolgáltatási színvonalat megállapító határozata előírja, hogy a 20 percen belül fogadott felhasználók arányának el kell érnie a 90 százalékot és az átlagos várakozási idő nem lehet több mint 10 perc. Az előírt mutatók nem teljesítése esetén a hivatal bírságot róhat ki.

Kíváncsiak vagyunk olvasóink a makói ügyfélszolgálati irodával kapcsolatos tapasztalataira is. Írják meg nekünk a [email protected] email címre, vagy kommentálják ezt facebook oldalunkon.