quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Napi 86 percet tölt egy átlag magyar a Facebookon

2016. február 16.

Napi 86 percet tölt a világ legnagyobb taglétszámú közösségi oldalán, a Facebookon egy átlag magyar felhasználó – írja a Magyar Tartalomszolgáltatók Egyesületének egy friss kutatására hivatkozva az MTI. A tanulmány szerint hétköznap ennél valamivel kevesebbet, hétvégenként viszont kicsivel többet.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa által finanszírozott kutatás során összesen félezer, 18 és 49 éves kor közötti felhasználót kérdeztek meg. A minta nem, kor, lakóhely és végzettség szerint is leképezi az ország lakosságának e csoportját.

Az MTE közlése szerint a legintenzívebb felhasználók körében felülreprezentáltak a nők, az alacsonyabb iskolai végzettségűek és a 30 év alattiak. Az aktív felhasználók négyötöde mindennap, nyolc százalékuk hetente egyszer lép fel az oldalra. A kutatásból az is kiderült, minél gyakoribb látogató valaki, annál valószínűbb, hogy okostelefonon veszi igénybe a szolgáltatást.

Bár a Facebook-csúcsidő munkaidő utánra, az esti órákra tehető, ekkor is többen lépnek be az oldalra számítógépről, mint mobileszközről – olvasható a jelentésben.

A válaszadók 46 százaléka nyilatkozott úgy, hogy van olyan portál, amelyet csak Facebookon keresztül követ, 58 százalék pedig többnyire a közösségi oldalon nézi az anyagokat, és csak ritkán látogatja magát a portált vagy blogot.

A közösségi oldalt 100-ból 49-en használják kommunikációra, 43-an szórakozásra, 40-en tájékozódásra. A legnépszerűbb bejegyzések között 66 százalék a vicces tartalmakat említette, a zenét 55, a tudományos-technikai közléseket 45 százalék jelölte meg.

(Borítókép: illusztráció; forrás: Flickr.com)