quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 08. 15. péntek
  -  Mária
Makó

Szeged felől jön Makóra a tram-train

2016. február 09.


MH információ

Minderről Botka László, a megyeszékhely polgármestere beszélt a múlt héten, amikor a város legnagyobb adózóinak mutatta be a Szeged idei költségvetését.

A Szeged két oldalát összekötő átkelőt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a Magyar Államvasutak Zrt. és az önkormányzat közösen építi – három forrásból. A 36 milliárd forintos beruházásból 18,5 milliárd az uniós támogatás, 7,5 milliárd a MÁV-forrás, és 10 milliárd forint a hazai finanszírozás.

A szegedi nagyállomásra tervezik az intermodális csomópontot. Itt együtt lesz a vonat-, a busz- és az elővárosivasút-, azaz a tram-train állomás. A szegedi nagyállomásról induló vágányt egy önálló, független vasúti hídon vezetik fel az Állomás utca felett az új Tisza-hídra. Újszegeden az új Tisza-hídtól a meglévő vasútvonalig új vasúti pályát építenek, az Újszeged és Makó közötti vasútvonalat pedig korszerűsítik.

A szegedi új híd a terveken.

Makón már korábban is születtek tervek a traim-train nyomvonalára. Mint arról már beszámoltunk, az makói képviselő-testület tavaly márciusban tárgyalt is a tervekről. A tervező Trenecon Cowi Kft. a Szegedi utcai villamospálya kialakításában, a városi megállók kijelölésében, a Csanád vezér téri végállomás elhelyezésében, illetve abban kérte ki a helyi képviselők döntését, hogy a szerelvény város belterületén dízellel, villamos felső-vezetékkel vagy a járművön tárolható energiával (akkumulátor és lendkerék használatával) közlekedjék. A cég egyébként a villamos felső-vezeték kiépítését javasolja ésszerű megoldásként.

Ide fektetnék a síneket. A város két pályát szeretne.

A testület akkor azt kérte a cégtől, hogy a tervezés során a Kölcsey utcánál, a városközpontban, illetve a Csanád vezér téren jelöljenek ki megállót, a buszpályaudvar mellé tervezzék a végállomást, a  Szegedi utcán két nyomvonalú villamospálya fusson, illetve a tram-train a városban akkumulátoros-lendkerekes meghajtással működjék, hogy elkerülhető legyen a dízelfüst kibocsátása, illetve a villamos felső-vezeték kiépítése.

A makói nyomvonal terveiről itt lehet mindent elolvasni.