quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Egy új magyar légitársaságról tárgyal a fejlesztési minisztérium

2016. február 09.

Egy új magyar nemzeti légitársaság alapításáról tárgyalt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és az orosz Szuhoj repülőgépgyártó hétfőn Budapesten – írja az M1 híradójára hivatkozva az MTI. A tervek szerint a cég hat új repülőgéppel, illetve pénzzel segítené az indulást.

A távirati iroda szerint a Szuhoj először tavaly októberben egyeztetett erről a minisztériummal. A felek becslése szerint a magyar bruttó hazai terméknek évente 110 millió eurós (34 milliárd forint) hasznot termelne egy nemzeti légitársaság.

SuperjetA Szuhoj egyik Superjet 100-as repülőgépe. Illusztráció. (Forrás: Wikimedia)

Jevgenyij Andrasnyikov, az orosz gyáróriás polgári repülőgépekért felelős vezérigazgató-helyettese a hírműsornak azt mondta, a cégnek és Superjet 100-as gépüknek kiváló ugródeszka lenne a magyar nemzeti légitársaság, ugyanakkor megbízható partnerek lennének, „nem csak az új vállalat sikereit, hanem a kockázatait is vállalnák”.

Tasó László, a szaktárca közlekedéspolitikáért felelős államtitkára azt mondta, minden ilyen jellegű,  az ország érdekeit szolgáló kezdeményezést megvizsgálnak a tárcánál, és ha lehet támogatják is azokat.

Négy éve szűnt meg a Malév

Szinte napra pontosan négy éve, 2012. február 3-án, landolt az utolsó Malév járat Budapesten. A légitársaság hatvanhat év után szűnt meg.  Évi 23 ezer járatpáron 3 millió utast vitt a világ 45 városába.

A leállás közvetlen előzménye az volt, hogy egy hónappal a csőd előtt az Európai Bizottság jogellenesnek minősítette légitársaságnak nyújtott állami támogatást, így annak visszavételére kötelezte a kormányt.

Bár a Malév nem sokkal később csődvédelem alá került, a szolgáltatói elvesztették a cégbe vetett bizalmukat, így az néhány nap alatt összeomlott.