quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 17. csütörtök
  -  Rudolf
Vásárhely24.com archívum

Pedagóguskari elnök: csak egyeztetésekkel lehet eredményeket elérni

2016. február 04.

Csak egyeztetésekkel lehet eredményt elérni – mondta Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke a jövő hétre összehívott köznevelési kerekasztallal kapcsolatban csütörtökön a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában, utalva arra, hogy az egyik pedagógus-szakszervezet a megbeszélés bojkottjára szólított fel.

Horváth szerint a tüntetések felgyorsíthatják a folyamatokat, a tárgyalásra azonban mindenképp szükség van.

Elhangzott az egyeztetésen szó lesz a intézményfenntartók működésérő, a tüntetéseken is felmerült pedagógus-munkateher kérdéséről, a tanfelügyeletről és a minősítésekről is. Szavai szerint az utóbbi kapcsán jelentős előrelépések történtek az utóbbi időben.

Az elnök szerint, a tüntetéseken felvetett problémák többsége létező, bár nem feltétlenül olyan mértékben, ahogy azt a tiltakozók látják. Hozzátette, a legtöbb kritikát a Klik kapja, mivel az intézményfenntartó központnak ugyanis, az elmúlt három évben nem sikerült a bizonyítania, hogy jobb gazdája az iskoláknak, mint az önkormányzatok.

Horváth szerint ugyanakkor nem elsősorban az állami fenntartás okozza a problémát, sokkal inkább az, hogy nincs megfelelő költségvetési támogatás az oktatásra és nincs megfelelő önállóság az intézményekben.