quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 21. hétfő
  -  Konrád
Promenad.hu archívum

Újra változik, mit látunk a Facebookon

2016. február 03.


Mára teljesen megszokottá vált, hogy a Facebook hírfolyamért felelős csapata időről időre hozzányúl a közösségi oldal legfontosabb felülete mögötti algoritmushoz – pont úgy, ahogy a Google is rendszeresen módosítja saját, keresési találatokat rangsoroló rendszerét. Vagy azért, hogy a változó felhasználói szokásokra, igényekre reagáljon, vagy azért, hogy a hirdetéseket hatékonyabban (és/vagy számára jövedelmezőbben) pozicionálhassa.

A hírfolyam tartalma eddig is számos tényező alapján állt össze, de az automatikus rangsorolást a bejegyzés frissességén felül leginkább a kapcsolódó interakciók mennyisége határozta meg. Ez egyfajta hógolyó-hatást eredményezett, és az ismerősi kör által sokat megosztott, kedvelt, kommentelt bejegyzést tolta előtérbe, akkor is, ha a tartalom minősége, érdekessége alapvetően azt nem indokolná.

Ezen változtat most a Facebook azzal, hogy beemel egy új faktort is: azt, hogy a felhasználó vajon mennyire szeretné a hírfolyamában látni az adott bejegyezést. Hogy ez mennyire fogja megváltoztatni a hírfolyam összetételét, csak a következő hetekben derül ki. A fejlesztők szerint a módosítást egy fókuszcsoport és több tízezer felhasználó rendszeres véleményére alapozva végezték el, akiknek egy egytől ötig tartó skálán kell jelezniük, hogy egy-egy tartalmat mennyire akartak tényleg látni a hírfolyamukban.

A Facebook eme reprezentatívnak mondott minta visszajelzései alapján módosította a szortírozást – érdekes lesz látni, hogy az egyedi igényekhez vajon mennyire idomul az új algoritmus (például kiszűri-e a bugyuta, de vírusosan terjedő képmegosztós “játékokat”). A változást valószínűleg az üzleti oldalak tulajdonosai, üzemeltetői fogják megérezni, hiszen az ilyen beavatkozások mindig hatással vannak az elérési, generált aktivitási mutatókra is – hol negatívan, hol pozitívan.

A Facebook szerint ez most sem lesz másképp, és az új algoritmus bevezetésétől azt várja, hogy az üzleti tartalmak sem csupán a rövid távú hasznot hozó klikk- és megosztásvadászatra, hanem a tartalom minőségére is odafigyelnek majd. Ha a szűrő jól működik, akkor kénytelenek lesznek, így a változtatással a felhasználói és a hirdetői “szemét” aránya is csökkenhet a hírfolyamban.

Forrás: hwsw.hu

Címkék: