quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Promenad.hu archívum

Zöld utat kapott a déli híd megépítése

2016. január 14.


A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. tavaly december végén kapta meg a környezetvédelmi engedélyt a vegyes forgalmú tiszai híd építésére. A Szeged két oldalát összekötő átkelőt a NIF Zrt, a Magyar Államvasutak Zrt. és az önkormányzat közösen építi. A városi büdzséből a hídfeljárókat kell kigazdálkodni a Tisza két oldalán, amely várhatóan három milliárd forintba kerül majd.

Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester elmondta, mindenképpen szükséges, hogy a város továbbra is részese legyen ennek a projektnek. Az előzetes egyeztetések során felmerült az, hogy a város a hídra vezető utakat finanszírozná a Területfejlesztési operatív Programban elkülönített 34 milliárd terhére. – tette hozzá az alpolgármester.

Az elsődleges tervekben még kétszer két sávos útról és dupla vasúti sín építéséről volt szó. A forgalmi vizsgálatok azonban azt mutatták, hogy a harmadik szegedi hídon elegendő a 2×1 sávos közút, az egyvágányos nagyvasút, a mindkét oldalon kialakított járda, valamint az egyirányú kerékpárút kialakítása.

Nagy Sándor kiemelte, a 2 x 2 sáv kialakítása olyan mértékű többletköltséget jelentene, amely miatt a híd megvalósíthatósága nem sikerülne. A hídnak egy megtérülő beruházásnak kell lennie, ehhez készül egy költséghatékonysági tanulmány. Nem lehet trükközni a számokkal, hiszen ezt Brüsszelben jóvá kell hagyni. – mondta.

A déli Tisza-híd megépítése várhatóan 40 milliárd forintba kerül majd. A kormányhatározat szerint Varga Mihály nemzetgazdasági miniszter és Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter feladata a vegyes forgalmú átkelő megépítésének előkészítése és megvalósítása 2020-ig. A beruházáshoz a minisztereknek kell biztosítani a közösségi támogatási és hazai forráskeretet. A tervek szerint az önkormányzat a Szegedi oldalon az új klinikai tömb környezetében technológiai parkot, míg  Újszegeden, a hídfőnél Tisza Park néven városrészi központot alakít ki.

Forrás és fotó: szeged.hu

Címkék: