quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 30. hétfő
  -  Pál
Makó

Új városkaput akarnak Makón

2015. december 30.


Korom András – Makó


Akár120 millió forintba is belekerülhetne, ha új városkaput készíttetne a makói önkormányzat az M43-as felől a városba érkezők üdvözlésére – ahogy azt a decemberi testületi ülésen Csernyus Lőrinc vetette fel. A városi főépítész szerint erre azért lenne szükség, mert a Makóra érkező autók nagy része már nem a régi 43-ason érkezik a városba, hanem a sztrádáról kanyarodik le. Javaslata indoklása már csak azért is meghökkentő, mert saját tapasztalatunk szerint, miközben alig csökkent a Kiszombor felől érkező forgalom a régi 43-as főúton, az M43-asról jövő járművek száma több mint egyhuszadára csökkent. Amióta ugyanis összeért a magyar és a román szakasz, azóta az átmenő forgalom már nem tekinti meg kényszerűségből sem a belváros, sem az ipari park melletti út látnivalóit.

Egy városkapu amúgy egy évtizede áll a 43-ason. A Virágos Városok európai versenyébe benevező önkormányzat a makói hagyományokat őrző sárkányos díszkapuját Karsai Ildikó grafikusművész tervezte. Akkor potom 2 millió forintba került a tölgyfából készült téglaposztamensen álló kivilágított kapu, mely köré virágvirágoskertet telepítettek. Akkor Makó a második helyezést érte el a versenyben.

Farkas Éva Erzsébet polgármester az ülésen megfontolandónak nevezte a főépítész javaslatát, Kovács Sándor képviselő pedig azt mondta, hogy pályázati forrást kellene keresni rá. Költségkímélés miatt pedig az ipari út és a Makó felé irányító körforgalomban elegendő lenne egy székely kaput állítani a makói testvérváros Csíkszereda mestereinek segítségével. A városból itt most bejövőt ugyanis két meglehetősen barátságtalan – igaz szépen befüvesített – szemétdomb fogadja.