quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 16. szerda
  -  Csongor
Promenad.hu archívum

Béke és egyezség a felek között

2015. december 08.


A műsor során megtudhattuk, hogy ez egy alternatív lehetőség akkor, ha valamilyen vitás ügyünk van egy szolgáltatóval, céggel. Egy olyan megoldás, ahol nincs jogi eljárás, és a békéltetés a fő cél a felek között. Egy másik fontos érdeme, hogy jelen pillanatban ez teljesen ingyenes. Az elnök úgy fogalmazott a műsor során, hogy „ez a testület azért előnyös a fogyasztó számára, mert gyors, hatékony és költségkímélő. Mi, 30-35 nap alatt lezárunk egy ügyet”.

Tehát a Fogyasztóvédelmi Hatóság általánosságban foglalkozik a helyzetekkel, míg a Békéltető Testület egyéni problémák kapcsán tud segítséget nyújtani. Van még egy munkamegoszlás, méghozzá úgy, hogy a Békéltető Testületeken belül van egy Pénzügyi Békéltető Testület, amely a banki, biztosítási ügyekkel foglalkozik. Minden más terület a Békéltető Testületé. Itt a cipőügyektől a közművek számláin át egészen a műszaki cikkek problémás ügyeiig terjed.

Egy testületi eljárás úgy zajlik, hogy a panaszos fogyasztó kezdeményezi az eljárást. Ehhez egy formanyomtatványt kell kitölteni, amit le tudnak tölteni a kamara honlapjáról, vagy hozzá tudnak jutni személyesen Szeged Párizsi krt. 8-12. alatt. Erre akkor kerül(het) sor, ha a fogyasztó már nem boldogul, tehát az ő kifogását, bejelentett panaszát nem orvosolja a szolgáltató, vagy egyszerűen elutasítja. Ekkor egy kérelemmel fordul a fogyasztó a testülethez, valamint az üggyel kapcsolatba hozható dokumentumok fénymásolatát, szkennelt változatát is csatolja ehhez. Ezt követően egy meghallgatási időpontot tűznek ki, melyről a fogyasztót és a vállalkozást is értesítik. Szeptemberben fogadta el az Országgyűlés azt a jogszabályi szigorítást, melynek értelmében kötelező megjelennie a vállalkozónak a Békéltető Testületi Ülésen.

A cél tehát: „Békét teremtsünk a felek között, és az ügyeket egyezséggel zárjuk le” – foglalta mondatba a célkitűzést Dékány László.

 

 

G.