Béke és egyezség a felek között

A műsor során megtudhattuk, hogy ez egy alternatív lehetőség akkor, ha valamilyen vitás ügyünk van egy szolgáltatóval, céggel. Egy olyan megoldás, ahol nincs jogi eljárás, és a békéltetés a fő cél a felek között. Egy másik fontos érdeme, hogy jelen pillanatban ez teljesen ingyenes. Az elnök úgy fogalmazott a műsor során, hogy „ez a testület azért előnyös a fogyasztó számára, mert gyors, hatékony és költségkímélő. Mi, 30-35 nap alatt lezárunk egy ügyet”.
Tehát a Fogyasztóvédelmi Hatóság általánosságban foglalkozik a helyzetekkel, míg a Békéltető Testület egyéni problémák kapcsán tud segítséget nyújtani. Van még egy munkamegoszlás, méghozzá úgy, hogy a Békéltető Testületeken belül van egy Pénzügyi Békéltető Testület, amely a banki, biztosítási ügyekkel foglalkozik. Minden más terület a Békéltető Testületé. Itt a cipőügyektől a közművek számláin át egészen a műszaki cikkek problémás ügyeiig terjed.
Egy testületi eljárás úgy zajlik, hogy a panaszos fogyasztó kezdeményezi az eljárást. Ehhez egy formanyomtatványt kell kitölteni, amit le tudnak tölteni a kamara honlapjáról, vagy hozzá tudnak jutni személyesen Szeged Párizsi krt. 8-12. alatt. Erre akkor kerül(het) sor, ha a fogyasztó már nem boldogul, tehát az ő kifogását, bejelentett panaszát nem orvosolja a szolgáltató, vagy egyszerűen elutasítja. Ekkor egy kérelemmel fordul a fogyasztó a testülethez, valamint az üggyel kapcsolatba hozható dokumentumok fénymásolatát, szkennelt változatát is csatolja ehhez. Ezt követően egy meghallgatási időpontot tűznek ki, melyről a fogyasztót és a vállalkozást is értesítik. Szeptemberben fogadta el az Országgyűlés azt a jogszabályi szigorítást, melynek értelmében kötelező megjelennie a vállalkozónak a Békéltető Testületi Ülésen.
A cél tehát: „Békét teremtsünk a felek között, és az ügyeket egyezséggel zárjuk le” – foglalta mondatba a célkitűzést Dékány László.
G.