Milyen blogokat indítottak a nők az utóbbi években?

Bármilyen hihetetlennek is tűnik, egyre több nő van, aki a mindennapi blogolással keresi a mindennapi kenyérrevalót. Egy 2012-es felmérés szerint abban az évben 18, 9 millió nő vezetett blogot. Nem mindenki számára jelent egyben pénzkereseti forrást, de akadnak olyan bloggerek, akik évente közel 1 000 000 dollárt keresnek a bejegyzéseiknek köszönhetően. Gondolhatnánk, hogy ez egy könnyű pénzkereső hobbi számukra, de azért ez nem teljesen így van. Gyakran igényel komoly logisztikát a ráfordítandó idő kialakítása, a téma követése, az aktualitások gyors tálalása, főleg ott, ahol kisgyermek gondozása mellett ír valaki, hiszen a mai rapid világban a „gyorsan sokat” elv alapján szeretnének információhoz jutni az emberek.
Az elektronikus napló vezetése, a praktikus tippek vagy üdítő tartalmak megosztása jó dolog, hiszen ma már vásárlásnál, főzésnél vagy munkahelykeresésénél az első számú tájékozódási pont az internet. A napokban arra kerestem választ, hogy milyen témákban szeretnek blogot írni a nők. Van sok hazai és külföldi bloggerina, akit a jól sikerült marketing és/vagy a hasznos tartalom vezetése ismert emberré tett, és pár nap alatt olvasók százezrei kezdték követni az írásait.
Amiért a nők klaviatúrát ragadnak
Eláraszthatják a netet személyes vagy üzleti tartalommal, illetve ma már nagyon elterjedt a vlogolás, azaz a videón keresztüli tartalommegosztás. (Számos hazai fiatal vált így véleményvezérré a korosztályában. Már 13 éves lányoktól is elleshetünk sminktippeket, és ma már nem meglepő, hogy tizenéves fiúk segítenek eligazodni a számítástechnika világában az általuk készített és vágott videóik által.) A Youtube csatornára történő rendszeres feltöltés és a magas nézettség pedig pénzt is hoz a konyhára.
Gyakori blog kategóriák:
Személyes:
- várandósság
- anyaság
- családi élet
- receptek
- zöld, tudatos életmód
- fogyókúra
- utazás
- kreatív hobbi
- párkapcsolat
- lakberendezés
- spiritualitás
- divat
- smink
- női lélek
- egészség
- celeb hírek
- humor
Üzleti:
- vállalkozási ismeretek
- marketing
- személyes márka építése
- önfejlesztés
- pszichológia
- számítástechnika
- weboldal készítés
A listából is tisztán látszik, hogy egyre inkább átalakul a nézet, hogy a nők helye kizárólag a konyhában van. A jó gyakorlatok, építő gondolatok begépelése, mások számára könnyen elérhetővé tétele támaszként is szolgál, amolyan nők a nőkért tevékenység formájában.