Kész az új 47-es Szegedig, készül a kerékpárút is


Biztonságosabban Szegedre
Molnár Áron, Algyő polgármestere köszöntő beszédében elmondta, az új úttal egy biztonságos megközelíthetőséget jelent végre Szeged felé. Az ünnepélyes átadás helyszínén megszűntették az úgynevezett Y elágazást, mely mindig is balesetveszélyes volt. Ezt egy korszerű új távolabbi körforgalommal váltották ki, mely új településkapuként is funkcionál, fogalmazott. Nagy adósság rendeződik azzal, hogy végre elkészül Szeged irányába a kerékpárút. Az út megerősítésével gazdasági előnyök is élvezhetők lesznek, a település ipari parkja még vonzóbb lehet a befektetők számára. Vannak még kérdőjelek és lakossági jelzések, ezt mielőbb szeretnék megoldani, tette hozzá.
Botka már új Tisza-hídról álmodik
Botka László, Szeged első embere a térség korábbi útépítéseit és felújításait foglalta össze. A további tervekről szólva a Vásárhely-Szeged közötti Tram Train mellett kiemelte, Makó felé is hasonlót szeretnének, melyhez szükséges lesz a déli, szegedi vegyes Tisza-híd megépítése. 10 év alatt több évtizednyi lemaradást hozott be mára a régió és vált vonzó célponttá, zárta.
Befektetők érdeklődnek
B. Nagy László miniszteri biztos ugyanerről beszélt, a Szeged-Hódmezővásárhely tengely felkeltette a gazdasági érdeklődést, több lehetséges befektetővel tárgyalt a régióba való telepedésről.
Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter kijelentette, Szeged és Vásárhely, Algyő közvetítésével ismét közelebb került egymáshoz, a három település egy agglomerációt alkot. Kiemelte a kormány Szegedet helyzetbe szeretné hozni, Orbán Viktor hamarosan a városba látogat a Modern városok program keretében, hogy szerződést kössön Szegeddel.
Ezzel nincs vége a fejlesztéseknek
A térség közlekedés-infrastrukturális terveivel kapcsolatban elmondta, Szegedet és Debrecent 4 pályás autóúttal kötnék össze. A döntés hamarosan a kormány elé kerül, 2018 és 2020 között már javában folyhat a munka.
Nagy Róbert a beruházó NIF zrt. vezérigazgatója a társaság megyei beruházásaival kapcsolatban elmondta, tervezési szakaszba került a két város közötti elővárosi vasút beruházása, és jövő ősszel kezdődik a 16 kilométer hosszú hódmezővásárhelyi elkerülő út építése.
A 47-es új, Algyő és Szeged közötti szakaszán 7 kilométeren készült új útburkolat. Kialakítottak és új, közvilágítással ellátott turbo-körfogalmat, további kettőt korszerűsítettek, 4 buszmegállót átépítettek, 212 méteren keresztül zajvédő falat húztak fel az út mentén. Az elmúlt héten elkezdődött az 5.4 kilométeresre tervezett, út mellett futó kerékpárút építése is. Az első szakasz karácsonyig elkészül, februárban át is adják. A második ütem Algyő határától az M43-asig jövő év második felén készül el, így 2016 végére Szegedtől Békéscsabáig lehet kerékpározni.