Átadták a 47-est – Galéria, Hangbejátszás!

A 47. sz. főút 11,5 tonnára megerősített szakaszán – Algyő és Szeged között – az egyik legfontosabb és látványosabb, hogy az algyői Tisza-hídtól az M43-as autópálya felüljárójáig 2X2 sávos utat szélesítették, megerősítették. Egy új körforgalmat hoztak létre, kettőt felújítottak, középső elválasztó betonelemeket helyeztek el, és 212 méter zajvédő fal van így már Algyő környezetében. A 7 km hosszú útszakasz korszerűsítése 85% uniós és 15% hazai forrás felhasználásával valósult meg, nettó 7,8 milliárd forint értékben – tájékoztatott Nagy Róbert, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgatója. (További képek a felújított útról a galériánkban.)
Molnár Áron, Algyő polgármestere úgy fogalmazott beszédében, hogy Algyő életében azért fontos ez a beruházás, hiszen olyan új, megerősített utat kap a település, amelyhez kapcsolódóan két előnyt emelt ki: Biztonságos megközelítési módot kap az algyői lakosság Szeged felé, amely tudja biztosítani azoknak a problémáknak a megoldását (Y-körforgalom balesetveszélyes volt, ez megszűnt, helyette új bekötőút jött létre), amelyek eddig azok voltak.
A másik fontos részlete a beruházásnak – Algyő szempontjából –, hogy elindult a kerékpárút építése Szeged irányába – említette Molnár Áron. Valamint gazdasági előnyökre is utalt az elkészült út tekintetében.
Botka László, Szeged polgármestere arról beszélt, hogy a térség konszenzuálisan állt az elmúlt évtizedekben a mögött, hogy az elavult, hiányzó infrastruktúránkat fejleszteni tudjuk. „De az is jellemző közösen ránk, ebben a térségben, hogy amikor elkészült valami, akkor mindig voltak újabb terveink” – mondta. Megemlítette Hódmezővásárhely és Szeged közti TramTrain tervét, amit Makó irányába való fejlesztéssel egészített ki, amihez szükséges a vegyes déli Tisza-híd megépítése. „Azt gondolom, hogy közös erőfeszítéssel, több kormányzati cikluson keresztül, a térség teljes összefogásával, egy évtized alatt sok évtized lemaradását sikerült behoznunk.”
B. Nagy László Csongrád megye fejlesztési miniszteri biztosa azzal toldotta meg a beszédeket, hogy megemlített konkrét megkereséseket, amelyek a térség fejlesztését célozzák. „Tehát bekerült a Szeged–Vásárhely tengely valahol az érdeklődés középpontjába.” Majd azzal folytatta, hogy az uniós fejlesztési ciklusban rendelkezésre álló összegek lehető legnagyobb szeletét szeretnék kiszakítani a térség számára.
Lázár János miniszter a térség országgyűlési képviselőjeként szólt, és a kormány egyik uniós fejlesztésekért felelős tagjaként is. „Hódmezővásárhely és Szeged között a közlekedés biztonságosabb lett, illetve a két település, reményeim szerint, Algyő közvetítésével közelebb került egymáshoz” – fogalmazott. De egy megállapodásról is szólt, amely Orbán Viktor miniszterelnök és Szeged városa között jön majd létre:
##audio:2485##
Megjegyezte, hogy a kormány számára a megyei jogú városok és azok agglomerációja kiemelten fontosak a magyar gazdaság fejlődésének szempontjából. Jól kell működnie a vállalkozásoknak, ekkor van gazdasági fejlődés – fogalmazott. Utalt arra is, hogy Szegedet és Debrecent 4 sávos autóúttal szeretné összekötni a kormány, – a tervek szerint – 2018 és 2020 közti időszakban már intenzíven zajlanak a munkálatai ennek, ez a keleti régió lemaradása ellen fontos, mondta Lázár János.
Majd a szalagátvágás jelképességével hivatalosan is késznek nyilvánították a 47-es számú főút Algyő és Szeged közötti szakaszát.
G.
További fotók: