quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 21. hétfő
  -  Konrád
Vásárhely24.com archívum

80 milliárdnyi beruházás indul Vásárhelyen

2015. november 20.

Lakossági fórumot tartott Molnárné Kecskeméti Rita települési képviselő, Almási István polgármester és Lázár János országgyűlési képviselő csütörtökön este Hódmezővásárhelyen, Újvároson. Molnárné Kecskeméti Rita a folyó beruházások mellett kiemelte, december 1-től lehet igényelni szociális alapon a téli tüzelőt a várostól.

“Fejleszteni kell tehát a vásárhelyi laktanyát…”

Lázár János a vásárhelyieket is talán a legjobban érdeklő témával kezdte, a bevándorlók, migránsok ügyével, valamint az elmúlt napok terrorcselekményeivel. Kijelentette, aki – amely ország – bevándorlókat akar, tartsa el őket, de ne kényszerítsék erre a többieket – jelen esetben minket, és a környező, szintén tiltakozó országokat.

Ma már tény, a bevándorlókkal terroristák is érkeztek Európába, mondta, de nem tudni mennyien és hová. Abba az országba mennek, amely gyenge, ahol nem tudják megvédeni magukat. Hazánkat már elkerülik, minket véd a kerítés is. A kvóta bevezetésének lehetősége – melyet nem fogadunk el – valamint a nem csökkenő menekülthullám kiszámíthatatlanná teszi gyermekeink jövőjét, mondta, valós veszély, hogy évek, évtizedek múlva akár kisebbségbe is szorulhatunk.

Hozzátette, hamarosan Nagylak térsége lehet a következő pont, ahol összpontosul a migrációs tömeg, így a Vásárhelyen állomásozó, első vonalat alkotó katonaságra ismét nagy feladat vár. Az itt szolgáló honvédek megérdemlik a figyelmet, a támogatást, a helyi laktanya pedig a kiemelt fejlesztést a jövőben, mondta.

Úgy néz ki, le lesz zárva a Kossuth tér

Az egyik helyi taxi társaság képviselője arról beszélt, páran kimaradtak a város segítő akciójából. Vásárhelyen január 1-től csak minősített, sárga taxi dolgozhat, az autók sárgítását pedig az önkormányzat átvállalta. A kérdező ebből kimaradt, de kiderült, az idei évre még nem volt szerződése és a havi ezer forintos drosztpénzt sem fizette meg. Lázár itt a kölcsönösség és a méltányosság kérdése mellett arra is utalt, a tömegközlekedés ritkításának egyértelmű nyertesei a vásárhelyi taxisok voltak, így az nem lett egy rossz üzlet.

Beszédből még arra lehetett következtetni, hamarosan lezárják a forgalom elől a Kossuth teret, ott megszűnik a taxis droszt – ez a Tram-Train Szőnyi-Andrássyn futó nyomvonala miatt érhető is. Ez vélhetően a Zrínyi utca 12-14 szám alatti szabad területen kerülhet kialakításra.

Nem az árok a hibás, de tényleg túl mély

Tóth Mihály arról érdeklődött, miért olyan mély a nemrég átadott, megújult 47-es mellett futó árok, mely szerinte nagyon veszélyes. Mucsi László a műszaki iroda vezetője elmondta, szerintük is helyenként túl mély az árok, azt a tervező az út víztelenítésével indokolta. Ezt betemetni már nem kellene, inkább korlátot helyeznének a veszélyes szakaszokra, mondta Mucsi.

Lázár János hozzászólásában elmondta, meglepődött volna, ha valaki dicsérni kezdi, végre megújult az ország egyik legforgalmasabb útja, ami most már Békéscsabáig kínál kényelmes közlekedést. Kijelentette, nem az árok a hibás ha belehajtanak, de valóban pár helyen gond lehet a mély árok, de a jelenség a Földeáki út mellett is észlehető, ahol ráadásul külön futó kerékpárút sincs az út mellett. Az mondta, jelzi a NIF felé, vizsgálják ki a lehetséges megoldásokat. Az utat egyébként már előkészítették a négysávosításra.

Soha ekkora fejlesztés

Lázár a fórumon még hangsúlyozta, még az idén megnyílik a 47-es út északi elkerülőjének közbeszerzése, és még ebben a ciklusban elkezdődik a Tram Train építése is. A kettő együtt sohasem látott, mintegy 80 milliárdos fejlesztést jelent Vásárhelynek. Utóbbi mellett fejlesztenék a Szeged-Békéscsaba közötti vasúti pályát is villamos meghajtásúra. A német mintára készülő, teljes egészében uniós pénzből megvalósuló Tram Train egyedülálló lesz az országban.