quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 20. vasárnap
  -  Tivadar
Promenad.hu archívum

Felülvizsgáltatja Lázár a 47-es mély árkait

2015. november 19.



Lakossági fórumot tartott Lázár János, Miniszterelnökséget vezető miniszter, országgyűlési képviselő és Molnárné Kecskeméti Rita települési képviselő csütörtök este a vásárhelyi Klauzál Gábor Általános Iskola Nádor Utcai Tagintézményében.

Molnárné Kecskeméti Rita ismertette, a helyi önkormányzat kezdeményezésére – természetbeli juttatásokkal – már 55 millió forint gyűlt össze a kárpátaljai Mezővári óvoda megépítésére. A képviselő arról is beszámolt, hogy véget ért a városban a temetőkonzultáció, amelynek eredményét a jövő héten hozzák nyilvánosságra.

– Ebben az évben is lehet tűzifát igényelni december elsejétől az önkormányzattól. Ezzel kapcsolatban a polgármesteri hivatalban lehet érdeklődni – mondta Molnárné Kecskeméti Rita, aki arra bíztatta a jelenlévőket, hogy adják aláírásukat a kötelező betelepítési kvótarendszer ellen.

“Aki bevándorlót akar, tartsa el maga”

– Nincs szükségünk a bevándorlókra – jelentette ki Lázár János napjaink egyik legaktuálisabb témájával, a menekültkérdéssel kapcsolatban. A politikus szerint azt kell megakadályozni, hogy még több migráns bekerüljön az Európai Unió területére, ugyanis nagy eséllyel terroristák is érkeznek velük együtt. Ez különösen nagy veszélyt jelent, elég csak a párizsi merényletekre gondolni. A miniszter elmondta, emiatt Magyarországon is romlott a biztonsági helyzet.

– Bebizonyosodott, hogy Európa gyenge, nem tudja magát megvédeni – folytatta Lázár, aki szerint előfordulhat, hogy a többi ország intézkedései miatt a bevándorlók a magyar-román határt választják, hogy mihamarabb nyugatra jussanak. Emiatt a kormány kész arra, hogy ezen a határszakaszon is kerítést épít. Hozzátette, a vásárhelyi honvédség jelentős részt vállalt az eddigi határzár kialakításában és védelmében, ezért megérdemlik, hogy a kormány költsön rájuk és fejlessze a körülményeiket.

A kötelező betelepítési kvótarendszerrel kapcsolatban a politikus kifejtette: Magyarország nem ad otthont menekülteknek. “Aki bevándorlót akar, az tartsa el maga” – fogalmazott.

Lázár felülvizsgáltatja a mély árkokat

A fórumon Papp János, Makai utcai lakos arra panaszkodott, hogy a Síp utca Kölcsey és Csomorkányi utca közötti szakasza rossz állapotban van. – Megvizsgálják, hogy a költségvetésből tudnak-e erre fordítani – hangzott a válasz.

Volt, aki azt jelezte, hogy a Kistópart utca előtti vasúti átjáró rossz állapotban van. Az önkormányzat ezt már többször jelezte a MÁV felé, de most újra levelet ír a társaságnak.

Többen indokolatlannak találják, hogy a felújított 47-es főút Vásárhely és Orosháza közötti szakaszán több helyen 2-3 méter mély árkokat alakítottak ki. A lakosok véleménye szerint nincs szükség ekkora csapadékvíz-elvezetőkre. A mély árkok veszélyesek, mert ha belehajt egy jármű, a mentők ki sem tudják menteni onnan az utasokat.

Lázár János elmondta, a tízmilliárd forint értékű beruházás által lényegesen jobb és gyorsabb a közlekedés a főúton. – Nem az árok tehet róla, ha belehajtanak. A balesetek legtöbbször a szabálytalan közlekedés miatt történnek – mondta a miniszter, aki felülvizsgálatot kér az ügyben a mérnököktől és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-től. Vélhetően a csapadékvíz-elvezetés miatt alakították ki az árkokat ilyen mélységűre. Ezeket végső megoldásként korlátok elhelyezésével rekesztik el a forgalomtól.

Az országgyűlési képviselő még megjegyezte, a Szikáncs és Makó közötti úton is ilyen árkokat alakítottak ki. Ezen a szakaszon ez még veszélyesebb lehet, ugyanis itt nincs kerékpárút, így a biciklisek is a főúton, a gépjárművekkel együtt közlekednek.

Megyeri József