quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 23. szerda
  -  Béla
Promenad.hu archívum

Ők segítenek nekünk az új vásárhelyi Kormányablaknál

2015. október 30.


Egy biztos, a Kormányablak dolgozói azon lesznek, hogy a lehető leggyorsabban, legpontosabban megoldódjanak ügyeink. Vegyük is sorra, milyen ügyeket és kinél végezhetünk el. Ott jártunkkor velük találkoztunk:

Ha útlevéllel, személyigazolvánnyal, diákigazolvánnyal kapcsolatban kellene ügyeket intéznünk, akkor azt az 1-es és a 2-es ablaknál tudjuk megnézni: Bódai Brigitta és Molnár Lucia fogadja itt a lakosokat. Utóbbitól megtudtuk, mire kell kiemelten figyelnünk.

Bódai Brigitta

Molnár Lucia

„Alapvetően az ügyintézéshez személyigazolványra és lakcímkártyára van szükség. Kiskorú esetében a szülői jelenlétre, illetve ha személyazonosságot igazoló dokumentummal (személyi, útlevél, kártyaformátumú jogosítvány) nem rendelkezik a gyermek, akkor születési anyakönyvi kivonatra. Ha lejártak az irataink, akkor a régi dokumentumot is el kell hozni. Ha pedig elvesztek, lopás történt, akkor rendőrségi jegyzőkönyvet vigyünk magunkkal, hiszen csak így válik ingyenesség a pótlás. Kártyás fizetésre van lehetőségünk, ha készpénzzel fizetnénk, akkor azzal számolnunk kell, hogy az illetéket a postán kell befizetnünk. Ilyen esetben az ügyintézést felfüggesztjük, vagy el sem kezdjük, és új sorszámot kell húznunk.” Az 1-es ablakhoz tartozik egy fotófülke is, valamint ennél a két ablaknál lakcímkártyát is igényelhetünk, de alapvetően ez a 3-as ablak feladata.

Deákné Olasz Edit

Itt Deákné Olasz Editre számíthatunk. Lakcímváltozás következtében történő új kártya igénylésénél a legfontosabb, hogy tulajdonosi nyilatkozatot kell kitölteni abban az esetben, ha a személy, aki beköltözik az adott ingatlanba, nem tulajdonosa annak. Emellett van egy formanyomtatvány, amelyen fel kell tüntetni, hogy honnan hova költözünk, amit vagy a tulajdonosnak kell aláírnia, vagy ha ő a tulaj, akkor helyben személyesen aláírhatjuk.

Mucsiné Banga Edit

Salgó Ágnes

A 4-es és 5-ös ablakokhoz, vagyis ügyintézők tekintetében Mucsiné Banga Edithez és Salgó Ágneshez, akkor fordulhatunk bizalommal, ha népesség nyilvántartással kapcsolatban kell ügyet intéznünk. Ide a következők tartoznak: lakcímrendezés, igazolás kiadása, adatszolgáltatás, nyilvántartásba vétel, állampolgársággal kapcsolatos kérdések. A nyilvántartásba vételen kívül minden ügytípust lehet elektronikusan, ügyfélkapun keresztül intézni. Viszont ahhoz, hogy legyen ügyfélkapunk egyszeri személyes megjelenés szükséges, amelyet szintén ennél az ablaknál lehet intézni.

Piskor Csilla

Családtámogatással (anyasági támogatás, családi pótlék, gyermekgondozási segély, gyermeknevelési támogatás), fogyatékossági támogatással, anyának járó ellátással kapcsolatban jár el Csányi Viktor és Piskor Csilla a 6-os és 7-es ablakoknál. Ezen kívül vannak olyan ügyek, amelyeket a szociális- és gyámhivatal felé továbbítanak (ellátások, honosítás, gépjárműszerzési támogatás.

Csányi Viktor

Csányi Viktor elmondta, hogy a leggyakoribb hiba, amit elkövetünk, hogy nem náluk indítjuk el az ügyintézést. „Általánosan elforduló probléma, hogy az internetről töltenek le az ügyfelek olyan dokumentumokat, amelyek már nem hatályosak, vagy szintén a netről szereznek be fals információkat. Az idei sláger a 13. havi családi pótlék volt, ami egy olyan minisztériumi hivatkozással történt, ami 2009-ben létezett utoljára.” Azonosításra szolgáló iratok legyenek nálunk, nem árt a TAJ-kártya sem, illetve családtámogatásnál jellemző, hogy gyermek is szerepel a képletben, akkor az ő dokumentumai is legyenek nálunk. Leggyakoribb, amit az ügyfelek otthon hagynak, ha pénzbeli ellátást igényelnek, a bankszámla fölötti jogosultságuk igazolása.

Szabó-Szilágyi Szilvia

A 8-as és 9-es ablaknál intézhetjük a szociális ellátással kapcsolatos ügyeinket. Szabó-Szilágyi Szilviát kérdeztük, mely ügyek tartoznak ide pontosan: „Az ápolási díj, az időskorúak ellátása, hadigondozásra való jogosultság, közgyógyellátás, illetve az aktív korúak ellátása tekintetében mind a foglalkoztatást helyettesítő támogatás, mind pedig az egészségkárosodási támogatás, valamint az egészségügyi szolgáltatásra jogosultság is benyújtható. Az ügyfeleknél kérjük a személyes okmányok benyújtását, de nemcsak személyesen lehet eljárni, hanem meghatalmazott útján is. Minden kérelemnél meg van határozva, hogy mik a feltételek, milyen nyomtatványokat kérünk. Az ügyfelek nem szokták ezeket elrontani, nincs olyan, amit ne lehetne pótolni.”

Csala Kitti és Juhász Balázsné

Vezetői engedéllyel (első vezetői engedélyek, jogosítvány cseréje érvényességi idő lejárta miatt, illetve pótlása), nemzetközi vezetői engedéllyel (ugyanúgy első kiadása, pótlása, cseréje), mozgásában korlátozott személyek parkolási igazolványaival kapcsolatos ügyeinket a 10-es és 11-es ablaknál intézhetjük. Két hölgy foglalkozik ezen ügyekkel: Juhász Balázsné és Csala Kitti. „Vezetői engedélyek esetében a leggyakrabban előforduló hiba az érvényességi idő elrontása. Kicsit megtévesztő is az okmány, hiszen két érvényességi dátum is van rajta: az elején a fotó és az aláírás melletti arra vonatkozik, hogy belföldi személyazonosításra meddig használhatjuk, míg a hátulján szerepel az orvosi alkalmasság ideje, ami a vezetési jogosultságot jelzi. A kettő nem feltétlenül azonos, idősebbeknél nagyon gyakran eltér. ”- tudtuk meg Juhász Balázsnétól, aki a mozgásában korlátozott személyek parkolási igazolványaival kapcsolatosan is szolgált hasznos információkkal. „2013 decemberétől megváltozott a jogszabály. A régi, 7 pontos orvosi véleményekre már nem lehet parkolási igazolványt felvenni, és az érvényességi idejét sem lehet ezeknek meghosszabbítani. Tehát új orvosi szakvéleményre van szükség, kivéve azokat, akik már fogyatékossági támogatásban részesülnek, vagy ha gépjármű súlyadó kedvezményben részesülnek. Ha ezekkel nem rendelkezik, akkor egy ún. közlekedőképesség minősítést kell kezdeményeznünk. Ehhez a meglévő orvosi leletek fénymásolatával kell minket felkeresni, amit átküldünk Szegedre egy rehabilitációs bizottsághoz, és ha a szakvélemény alapján legalább 40 százalékban elvesztette a közlekedőképességét, akkor tudunk új parkolási igazolványt kiállítani. Ennek az ügyintézési ideje 60 nap, tehát minél hamarabb érdemes elindítani a folyamatot.”

Jakab Zoltánné

„Az egyéni vállalkozás ügyintézésében is nagy változások álltak be október 1-jével.” – tudtuk meg Jakab Zoltánnétól, a 12-es ablaknál. „Az eddigi EVIG, egyéni vállalkozói igazolvány számítógépes vagy ügyfélkapus bejelentkezés teljesen megváltozott, és egyéni vállalkozói nyilvántartási rendszerré változott át. Ez azt jelenti, hogy ugyanúgy ügyfélkapus regisztrációval kell rendelkeznie minden egyéni vállalkozói engedélyt igénylőnek, és egy webes ügyfélsegéd felületen tudja az ügyeit intézni, vagyis a nap 24 órájában bármit elintézhet. Személyesen lehet, érdemes megtenni a bejelentést és a megszüntetést. Mindig legyen nálunk személyigazolvány, lakcímkártya, adókártya.”

Juhászné Gál Judit

Tóthné Molnár Antónia

Gépjárművekkel kapcsolatos ügyeinket a 13-as, 14-es, 15-ös és 16-os ablakoknál intézhetjük, ahol mi is találkoztunk három ügyintézővel, Molnár Katalinnal, Juhászné Gál Judittal és Tóthné Molnár Antóniával. Ide tartozik a gépjármű vásárlásakor történő átíratás, eladás bejelentése, a forgalomból ideiglenes kivonása, okmányok elvesztésének bejelentése, újragyártása, rendszámtábla újragyártása, külföldről vásárolt gépjármű első forgalomba helyezése, vadonatúj autó első forgalomba helyezése. Személyigazolványunkat és lakcímkártyánkat ne hagyjuk otthon, ha ehhez az ablakhoz érkezünk, de szinte bármilyen ügyet intézhetünk itt meghatalmazással (személyes adatoknak mindkét fél részéről, a jármű adatainak, a meghatalmazás tárgyának, illetve két tanú szignójának kell rajta lennie) is. „Gyakori hiba, hogy adás-vételi szerződés esetében hiányoznak adatok: minden rubrikát ki kell tölteni.” – hívta fel a figyelmet erre a problémára Molnár Katalin.

Molnár Katalin

Ahogy jártunk, keltünk az új kormányablakban, beszélgettünk az ügyintézőkkel, szinte mindenki megjegyezte, milyen szép az új környezet, szeretnek ott dolgozni, és ez az ügyintézés hangulatán is meglátszik, csupa mosollyal várják az ügyfeleket.

ÉR.