quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

Lázár: vissza kell állítani a felvételit a gimnáziumokban

2015. október 08.

Magyarország végérvényesen lemaradhat a nemzetközi versenyben a digitális kompetenciák fejlesztése nélkül – mondta a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön Hódmezővásárhelyen.

Lázár János a Telenor Magyarország Zrt. Hipersuli programjának sajtótájékoztatóján kifejtette: a következő öt évben fejleszteni kell a középiskolai oktatás színvonalát, akár a felvételi visszaállítása árán is. Ezt a gimnáziumokban vezetnék újra vissza, mivel azok legfontosabb feladata, az hogy diákjait a felsőoktatásra készítse fel, onnan mindenki eséllyel induljon egyetemre, vagy főiskolára.

Czunyiné Bertalan Judit köznevelési államtitkár arról beszélt a magyar gyerekek teljesítménye a digitális kompetenciák terén nem megfelelő, amit megerősítenek az OECD nemzetközi felmérései is.






















A Hipersuli napon a Miniszterelnökség, az Emberi Erőforrások Minisztériuma az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet közreműködésével bemutatjuk a Telenor Hipersuli programját, melynek segítségével a gyerekek megismerkedhetnek a mobilinternet biztonságos használatával és tanulási célra történő alkalmazásával. Csongrád megyében már két iskola, több mint 100 tanulója vesz részt  a programban, melynek célja, hogy a gyerekek hatékonyan és biztonságosan használják tanulásra a mobilinternetet és a mobileszközöket.

A Hipersuli oktatási programot a Telenor idén tavasszal indította útjára vállalati felelősségvállalási tevékenysége keretében. A vállalat a projekthez csatlakozó iskolák mintegy 350 diákja számára tett elérhetővé modern táblagépeket Hipernet-kapcsolattal. Mivel a digitális eszközök felhasználása a tanárok részéről is újfajta megközelítést igényel, ezért a Telenor a programhoz csatlakozó tanároknak is átfogó képzést szervezett – erről beszélt többek között Christopher Laska, a cég magyarországi vezérigazgatója.

A Hipersuli program első hatásvizsgálati eredményei szerint a diákok 38%-a izgalmasabbnak tartja a táblagépes tanórákat,  többségük örömmel használná a készülékeket még többet a tanórán (58%). Csaknem háromnegyedük (71%) azt szeretné, hogy bővüljön a táblagépes tantárgyak köre. A budapesti Hipersuliba járó gyerekek szüleinek döntő többsége (75%) elégedett a digitális eszközök iskolai használatának gyakorlatával, és csaknem minden második szülő úgy tapasztalta, hogy gyermeke szívesebben tanul a táblagép bevezetése óta.