Lázár: vissza kell állítani a felvételit a gimnáziumokban

Magyarország végérvényesen lemaradhat a nemzetközi versenyben a digitális kompetenciák fejlesztése nélkül – mondta a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön Hódmezővásárhelyen.
Lázár János a Telenor Magyarország Zrt. Hipersuli programjának sajtótájékoztatóján kifejtette: a következő öt évben fejleszteni kell a középiskolai oktatás színvonalát, akár a felvételi visszaállítása árán is. Ezt a gimnáziumokban vezetnék újra vissza, mivel azok legfontosabb feladata, az hogy diákjait a felsőoktatásra készítse fel, onnan mindenki eséllyel induljon egyetemre, vagy főiskolára.
Czunyiné Bertalan Judit köznevelési államtitkár arról beszélt a magyar gyerekek teljesítménye a digitális kompetenciák terén nem megfelelő, amit megerősítenek az OECD nemzetközi felmérései is.
A Hipersuli napon a Miniszterelnökség, az Emberi Erőforrások Minisztériuma az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet közreműködésével bemutatjuk a Telenor Hipersuli programját, melynek segítségével a gyerekek megismerkedhetnek a mobilinternet biztonságos használatával és tanulási célra történő alkalmazásával. Csongrád megyében már két iskola, több mint 100 tanulója vesz részt a programban, melynek célja, hogy a gyerekek hatékonyan és biztonságosan használják tanulásra a mobilinternetet és a mobileszközöket.
A Hipersuli oktatási programot a Telenor idén tavasszal indította útjára vállalati felelősségvállalási tevékenysége keretében. A vállalat a projekthez csatlakozó iskolák mintegy 350 diákja számára tett elérhetővé modern táblagépeket Hipernet-kapcsolattal. Mivel a digitális eszközök felhasználása a tanárok részéről is újfajta megközelítést igényel, ezért a Telenor a programhoz csatlakozó tanároknak is átfogó képzést szervezett – erről beszélt többek között Christopher Laska, a cég magyarországi vezérigazgatója.
A Hipersuli program első hatásvizsgálati eredményei szerint a diákok 38%-a izgalmasabbnak tartja a táblagépes tanórákat, többségük örömmel használná a készülékeket még többet a tanórán (58%). Csaknem háromnegyedük (71%) azt szeretné, hogy bővüljön a táblagépes tantárgyak köre. A budapesti Hipersuliba járó gyerekek szüleinek döntő többsége (75%) elégedett a digitális eszközök iskolai használatának gyakorlatával, és csaknem minden második szülő úgy tapasztalta, hogy gyermeke szívesebben tanul a táblagép bevezetése óta.