Újabb hírek a Tram Trainről

Az országban mintaértékű, újszerű és példátlan lesz a Vásárhely és Szeged között, hazánkban elsőként megépülő villamos “elővárosi” vasút. A közlekedési formára vannak már bevált példák Németországban, mondta Almási István polgármester szerdán, Kasselt, Saarbrückent és Karlsruhét említve.
A majd 100 km/órával közlekedő vonat 10 percenként jár napközben, a két város közötti távolságot 20 perc alatt futja be. Megáll a Nagyállomáson, a Kálvin téren, a Kossuth és a Hősök terén, a Bartókon a strandnál, valamint a kisállomáson. A városban 3 és fél kilométeren ehhez villamos sínpályát építenek ki. A Bocskai-Petőfi utcánál körforgalmat alakítanak ki, ott annak közepén halad el a vonat. Ahol jelzőlámpák vannak, vagy lesznek, ott a Tram Train elsőbbséget fog élvezni a dinamikus közlekedés miatt.
A Vásárhely24 kérdésére Mercz Gábor az Utiber tervező konzorcium képviselője elmondta, a pályát úgy igyekeztek kialakítani, hogy az ne sértse a műemlékeket, nevezetesen a Kálvin téri szökőkutat és a Kőfalat a Szőnyi utca sarkánál.
A vasúti pályán a két város között két leállót is építenek, Kopáncs és a híd, valamint az M43-as és Rókus között, a vonatok itt tudják majd kerülni egymást. A vonat Szeged-Rókusig csak Algyőn áll majd meg. A két város közötti buszközlekedést is újratervezik, hogy a két ágazatban ne legyenek átfedések.
Már a szerelvényről is megkezdődtek a tárgyalások. Az biztos, hogy légkondicionált lesz, minimum 90 ülőhellyel. Ezenkívül lehajtható ülések, állóhelyek, mozgáskorlátozott és biciklis helyek is lesznek a vonaton.