quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 07. 24. csütörtök
  -  Kinga, Kincső
Makó

Gyors megoldás a fogyasztói panaszokra

2015. július 08.


Koszorús László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára látogatott ma a Csongrád Megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Csongrád Megyei Békéltető Testülethez. A politikus a Kamara vezetőségével és a testület tagjaival folytatott megbeszélést követő sajtótájékoztatón elmondta: az elmúlt egy évben igyekeztek egy új típusú fogyasztóvédelmet felépíteni, amiben a Békéltető Testületeknek is kiemelt szerepe van.

A változások célja az volt, hogy ne egy büntető-, hanem egy barátságos hatóságot hozzanak létre. A politikus hangsúlyozta: az Országgyűlés a napokban fogadta el azt a törvényt, ami kötelezi a vállalkozásokat, hogy megjelenjenek a Békéltető Testület előtt, amitől a fogyasztói kultúra további erősödését, és a cégek eddigieknél is nagyobb együttműködési hajlandóságát várják. Hozzátette: Szegeden és Csongrád megyében a beérkezett panaszok száma alapján a vállalkozások az országos átlagnál jobban figyelnek arra, hogy megfelelő minőségű áruval és szolgáltatással várják a fogyasztókat.

Dékány László, a megyei Békéltető Testület elnöke közölte: gyors, költségkímélő és hatékony megoldást kínálnak a fogyasztói problémák orvoslására. Csongrád megyében tavaly több mint 500 ügyet zártak le. Az eljárások 30-35 nap alatt fejeződtek be, és mintegy 80 százalékuk végződött a panaszosok számára kedvezően. Az ügyek megoszlása széles skálán mozgott: az árucikkekkel kapcsolatos panaszoktól a legkülönbözőbb közüzemi szolgáltatásokig minden területen indítottak eljárásokat.