quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 07. 22. kedd
  -  Magdolna
Makó

Amerikába repülnek a makói diákrajzok

2015. június 20.


Oláh Nóra – Makó

– Hogyan jött létre ez az ötletes együttműködés? – kérdeztem Maráczi Margitot, a projekt egyik vezetőjét.
– A gimnázium egykori növendékének fia, Jean-Paul Maitinsky makói tartózkodása alkalmával kezdeményezte, hogy a JAG építsen ki egy képzőművészeti kapcsolatot az amerikai Massachusetts állambeli Springfield város gimnáziumával. A projekt másik helyi vezetője az ugyancsak a makói gimnáziumban tanító Charles Richard Marshall.

– Milyen tematikákat sikerült eddig megvalósítani az összehangolt munka során?
– Első alkalommal „Identitás portré” címmel készítettek alkotásokat a két iskola diákjai, majd az elmúlt tanévben a „Hagyományaink” című rajzok „repülhettek” egymás iskoláiba, ennek az évnek az alkotásai pedig a „Találmányaink” bemutatásának szellemében készültek.

– Milyen tanulságokkal, plusz információkkal gazdagodhatnak az amerikai és a magyar diákok a pályázaton való részvétel kapcsán?
– A makói gimnáziumban ebben az évben a 9. évfolyam diákjai kapcsolódtak be a projektbe, és mintegy 60 alkotást küldött ki az iskola Amerikába. A rajzok elkészítése apropóján a tanulók nagyon sok ismeretre tehettek szert a magyarországi feltalálók korábbi és jelenlegi találmányaival kapcsolatban. Az amerikai rajzok megérkezése után pedig az amerikai diákok angol nyelvű magyarázatait értelmezve, az angol nyelv gyakorlása kapott hangsúlyt.

– Mi a további sorsuk az egymás felé „repített” rajzoknak?
– A cserekapcsolat sajátossága, hogy postabontás után mindkét iskolában kiállítást rendeznek az alkotásokból. A springfieldi iskolából érkező alkotások Milton Bradleyt, a játéktervezőt, Theodor Seuss Geiselt, a német származású amerikai író-karikaturistát, a Gee Bee modellt, az indián motorkerékpárt is bemutatják. Az amerikai diákok nagyméretű művei akvarellel és vegyes technikával készültek.

Közben pedig a két iskola tanárai már készítik elő a következő tanév projektjét…