quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 04. 16. szerda
  -  Csongor
Vásárhely24.com archívum

Vége a homokzsákok korszakának

2015. május 22.




















A héten hivatalosan is befejeződöttek a szegedi, belvárosi árvízvédelmi rendszer felújítási, fejlesztési munkálatai. Az elkészült tiszai partfalat csütörtökön ünnepélyes keretek közt adták át a városnak.

A ceremónián Botka László, Szeged polgármestere tartott avatóbeszédet. A köszöntőjében elmondta, a történelem során, a korábbi évek, évszázadok nemzedékei mindig is a technikai-műszaki tudásuk legjavával szolgálták a városukat, az 1879-es és az 1970-es nagy árvizek után is igyekeztek mindent megtenni a közösségük biztonságáért, így a 2006-os elöntés után a mai városvezetésnek is ez volt a kötelessége.

Partfal átadó

Fotó: Iványi Aurél

A mi generációnk lesz az első szegedi nemzedék, amelynek nem kell homokzsákokat pakolnia, ha jön a Tisza – jelentette ki az új védműrendszer kapcsán a politikus.

Hozzátette, a munka mindemellett még nem fejeződött be. Június 1-jével elkezdődik a rakparti út teljes felújítása, rendbe hozzák a zöldterületeket a Stefánián és a Tisza-parton, valamint hamarosan hozzáfognak a folyóhoz vezető lépcsősor rekonstrukciójához is.

Az ünnepség egy látványos kajakos felvonulással és emléktáblavatással zárult.

A projektről

A 2,2 milliárd forintos – az EU Kohéziós Alapjából finanszírozott – beruházás keretében, az elmúlt másfél évben, egy 2100 méteres gátszakaszon, az útszinthez képest 3-4 méteres mélységig szivárgást gátló résfal épült, a régi támfal elé pedig egy teljesen új, vasbeton köpenyt emeltek. A mentett oldalon szivárgórendszert alakítottak ki, a járdaszintet pedig felmagasították. Mindezek mellett egy, a magassági hiányok felszámolását biztosító mobil gátfal is készült.