Kitiltották a teherforgalmat

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tavaly szeptember végén forgalom felülvizsgálatot tartott a Nagymágocs, Fábiánsebestyén, Árpádhalom községek területén áthaladó országos közutakon. Ekkor derült fény arra, hogy a KRESZ tilalom ellenére a teherforgalom is használja az utat, ami nagymértékben rongálja a burkolat állapotát.
Megkeresésünkre Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője elmondta, január 29-én összeültek az érintett szervezetek képviselőivel (önkormányzatok, rendőrség), hogy egyeztessék álláspontjukat az Orosháza-Szentes közötti közutak súlykorlátozása ügyében.
– Társaságunk, hogy megakadályozza a további romlást, javasolta a kötelező súlykorlátozás bevezetését. Erre további – a rendőrség bevonásával lezajlott – egyeztetést követően tavaly decemberben került sor. Azóta azonban többen is kifogásolták az intézkedést, köztük Orosháza Polgármesteri Hivatala is. Feléjük jelezték a helyi fuvarozók, hogy hátrányosan érinti őket a korlátozás bevezetése. A helyzet tisztázására forgalmi rend felülvizsgálatra hívtuk össze az érintetteket (Orosháza, Szentes, Derekegyház, Nagymágocs önkormányzatai, rendőrség, Csongrád Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőség). Ők közösen megállapították, hogy a táblák csupán az életben levő KRESZ szabályozást erősítik meg, mely szerint 2013. július elsejétől sem az érintett, sem más mellékutakon nem haladhattak volna 7,5 tonnát meghaladó össztömegű gépjárművek – tájékoztatott a kommunikációs osztályvezető.
A fentiek értelmében tehát a nagyobb járművek már a táblák kihelyezését megelőzően sem hajthattak volna az érintett útszakaszokon. A korlátozó táblák így jelenlegi helyükön maradnak, ezek létjogosultságát és hatásosságát a két érintett település polgármestere, valamint a rendőrség képviselője is megerősítette.
Megoldási javaslatként elhangzott, hogy az érintett szakaszt főúttá minősítsék, ugyanakkor a műszaki jellemzői mindezt egyelőre nem teszik lehetővé. A teljes körű felújítás nem a Magyar Közút kompetenciája, viszont támogatják az érintett útszakasz megerősítésének mielőbbi megvalósítását és annak főútvonallá minősítését – tudtuk meg Pécsi Norbert Sándortól.
Kotroczó Melitta