quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Kitiltották a teherforgalmat

2015. április 21.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. tavaly szeptember végén forgalom felülvizsgálatot tartott a Nagymágocs, Fábiánsebestyén, Árpádhalom községek területén áthaladó országos közutakon. Ekkor derült fény arra, hogy a KRESZ tilalom ellenére a teherforgalom is használja az utat, ami nagymértékben rongálja a burkolat állapotát.
Megkeresésünkre Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője elmondta, január 29-én összeültek az érintett szervezetek képviselőivel (önkormányzatok, rendőrség), hogy egyeztessék álláspontjukat az Orosháza-Szentes közötti közutak súlykorlátozása ügyében.

– Társaságunk, hogy megakadályozza a további romlást, javasolta a kötelező súlykorlátozás bevezetését. Erre további – a rendőrség bevonásával lezajlott – egyeztetést követően tavaly decemberben került sor. Azóta azonban többen is kifogásolták az intézkedést, köztük Orosháza Polgármesteri Hivatala is. Feléjük jelezték a helyi fuvarozók, hogy hátrányosan érinti őket a korlátozás bevezetése. A helyzet tisztázására forgalmi rend felülvizsgálatra hívtuk össze az érintetteket (Orosháza, Szentes, Derekegyház, Nagymágocs önkormányzatai, rendőrség, Csongrád Megyei Kormányhivatal Közlekedési Felügyelőség). Ők közösen megállapították, hogy a táblák csupán az életben levő KRESZ szabályozást erősítik meg, mely szerint 2013. július elsejétől sem az érintett, sem más mellékutakon nem haladhattak volna 7,5 tonnát meghaladó össztömegű gépjárművek – tájékoztatott a kommunikációs osztályvezető.

A fentiek értelmében tehát a nagyobb járművek már a táblák kihelyezését megelőzően sem hajthattak volna az érintett útszakaszokon. A korlátozó táblák így jelenlegi helyükön maradnak, ezek létjogosultságát és hatásosságát a két érintett település polgármestere, valamint a rendőrség képviselője is megerősítette.

Megoldási javaslatként elhangzott, hogy az érintett szakaszt főúttá minősítsék, ugyanakkor a műszaki jellemzői mindezt egyelőre nem teszik lehetővé. A teljes körű felújítás nem a Magyar Közút kompetenciája, viszont támogatják az érintett útszakasz megerősítésének mielőbbi megvalósítását és annak főútvonallá minősítését – tudtuk meg Pécsi Norbert Sándortól.

Kotroczó Melitta