Hétvégenként is dolgoznak 47-esen

Békéscsabától Hódmezővásárhelyig 54 kilométer hosszan folyik a 11,5 tonnás burkolaterősítés, szélesítés és korszerűsítés. A beruházást végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleményben arról tájékoztatja a lakosságot, hogy a vállalkozók hétvégén is végzik a kivitelezést. Az időjárástól függően minden szombaton és esetenként vasárnap is folytatják a szélesítési munkálatokat, amelyek előreláthatólag július közepére befejeződnek, és akkortól a gyorsabb haladás érdekében jelzőőrös forgalomirányítás lép életbe. A beruházás eredményeképpen a burkolat szélessége 7 méterről 7,5 méterre nő, valamint a kerékpárosok a főút mellett kiépített kerékpárúton közlekedhetnek – tudtuk meg az NIF közleményéből, amelyben lehetséges kerülőutakat is a személygépkocsival közlekedők figyelmébe ajánlanak: a Hódmezővásárhely-Tótkomlós-Csanádapáca-Békéscsaba, illetve az Orosháza-Csanádapáca-Békéscsaba útvonalat.
Megkeresésünkre a jelenleg zajló felújítási munkálatokról tájékoztatott Loppert Dániel, a NIF kommunikációs vezetője.
– A teljes szakaszon a vízépítést és a távközlési hálózatok kiváltását végzi a vállalkozó. A Békés megyei 34,4 km szakaszon a burkolaterősítési és szélesítési munkálatok mellett megtörténik a MÁV vasúti felüljáró korszerűsítése Szarvas–Mezőhegyes vasúti vágányok felett. Párhuzamosan a főúttal, 28 km hosszan, 2,6 m széles kerékpárút épül, beleértve a csorvási átkelési szakasz átépítését is. Orosháza elkerülő I. üteménél a kopóréteg aszfaltozása folyik – tudtuk meg Loppert Dánieltől.
– A Székkutas-Hódmezővásárhelyi szakaszon régészeti feltárások, sárrázó burkolatok építése, jobb oldali szélesítés és alapréteg aszfaltozási munkái vannak folyamatban. Emellett a Székkutas-Kútvölgy szakaszon kerékpárút építés földmunkája és a pályaszerkezet építése zajlik. Algyő és Szeged között is folyik a kivitelezés, félpályás lezárás van az algyői Tisza-hídtól az M43-as csomópontig – tájékoztatott a NIF kommunikációs vezetője.
A több mint 60 kilométer hosszan megújuló főút összesen 24,6 milliárd forintba kerül, ennek 85 százaléka uniós, a fennmaradó 15 százaléka pedig hazai forrás segítségével valósul meg.
Kotroczó Melitta