quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Hétvégenként is dolgoznak 47-esen

2015. április 20.

Békéscsabától Hódmezővásárhelyig 54 kilométer hosszan folyik a 11,5 tonnás burkolaterősítés, szélesítés és korszerűsítés. A beruházást végző Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) közleményben arról tájékoztatja a lakosságot, hogy a vállalkozók hétvégén is végzik a kivitelezést. Az időjárástól függően minden szombaton és esetenként vasárnap is folytatják a szélesítési munkálatokat, amelyek előreláthatólag július közepére befejeződnek, és akkortól a gyorsabb haladás érdekében jelzőőrös forgalomirányítás lép életbe. A beruházás eredményeképpen a burkolat szélessége 7 méterről 7,5 méterre nő, valamint a kerékpárosok a főút mellett kiépített kerékpárúton közlekedhetnek – tudtuk meg az NIF közleményéből, amelyben lehetséges kerülőutakat is a személygépkocsival közlekedők figyelmébe ajánlanak: a Hódmezővásárhely-Tótkomlós-Csanádapáca-Békéscsaba, illetve az Orosháza-Csanádapáca-Békéscsaba útvonalat.

Megkeresésünkre a jelenleg zajló felújítási munkálatokról tájékoztatott Loppert Dániel, a NIF kommunikációs vezetője.

– A teljes szakaszon a vízépítést és a távközlési hálózatok kiváltását végzi a vállalkozó. A Békés megyei 34,4 km szakaszon a burkolaterősítési és szélesítési munkálatok mellett megtörténik a MÁV vasúti felüljáró korszerűsítése Szarvas–Mezőhegyes vasúti vágányok felett. Párhuzamosan a főúttal, 28 km hosszan, 2,6 m széles kerékpárút épül, beleértve a csorvási átkelési szakasz átépítését is. Orosháza elkerülő I. üteménél a kopóréteg aszfaltozása folyik – tudtuk meg Loppert Dánieltől.

– A Székkutas-Hódmezővásárhelyi szakaszon régészeti feltárások, sárrázó burkolatok építése, jobb oldali szélesítés és alapréteg aszfaltozási munkái vannak folyamatban. Emellett a Székkutas-Kútvölgy szakaszon kerékpárút építés földmunkája és a pályaszerkezet építése zajlik. Algyő és Szeged között is folyik a kivitelezés, félpályás lezárás van az algyői Tisza-hídtól az M43-as csomópontig – tájékoztatott a NIF kommunikációs vezetője.

A több mint 60 kilométer hosszan megújuló főút összesen 24,6 milliárd forintba kerül, ennek 85 százaléka uniós, a fennmaradó 15 százaléka pedig hazai forrás segítségével valósul meg.

Kotroczó Melitta