quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 30. hétfő
  -  Pál
Makó

Az etyeki Korda Fimparkba is eljutottak a makói diákok

2015. március 31.


Gajáta Fanni – Makó

Ma ért véget a makói József Attila Gimnáziumban a Tanulj! Tovább! Továbbtanulást erősítő program, mely még 2013. december 1-jén kezdődött. A pályázattal az iskola több mint 28 millió forinttal gazdálkodott, így a diákok olyan helyekre is eljuthattak, amely segítséget nyújthatnak a továbbtanuláshoz.

– A projekt 16 hónapon át tartott, amely során több mint 1000 óra alapkészség fejlesztést és mentorált órát tartalmazott, illetve közelebbi és távolabbi helyekre is eljuthattak a diákok ezzel a segítséggel – mondta el Martinuszné Korom Gabriella, a program projektmenedzsere.

A programban a 25 hátrányos helyzetű diák kerülhetett be, akiket 5 tanár mentorált. Nem csak a tanulóknak, hanem a tanároknak és a szülőknek is tartottak előadásokat. A másfél év alatt rengeteg programban vehettek részt a nebulók, ilyen volt például különböző történelmi-földrajzi és médiás kirándulások, illetve a Szegedi Tudományegyetem 14 kara látogatott el a gimnáziumba, így megismerkedhetek az egyetem kínálatával a továbbtanulni vágyók. A diákoknak 3 felmérőt kellett kitölteniük, amelyből kiderült, hogyan fejlődtek a makói gimnazisták, és hogy az országos átlag felett végeztek.

– Egy teszt megírása után kerültünk. A tanáraink elmondták, hogy készségfejlesztő órákra kell járnunk. Annyit tudtunk róla, hogy a TÁMOP programba keretein belül történik az egész. Kedvencem az MTVA Látogatóközpontja volt, ahol időjárást és híradót készíthettünk, láthattuk a TV Macit is – mesélte Kurusa Anna (9.A). Azt is elmondta, hogy nagyon szeretne külföldön tanulni, és történelemmel szeretne foglalkozni.

– Nagyon sok kirándulást szerveztek, ahová nem biztos, hogy önerőből eljutottunk volna. Elmehettünk például az etyeki Korda Filmparkba, operába járhattunk. A busz költségeit álltak, egyedül a belépőinket kellett fizetnünk. A budapesti Erkel Színházban létezik az Operakaland nevű kulturális program, nekem az volt a favorit – árulta el Inokai Máté (9.A), akinek az egyik célja az, hogy történelem-magyar szakos tanár lehessen a gimnáziumban.
A két diák mentora, Sipos Jenőné elmondta, hogy ez a támogatás nem csak az elmúlt másfél év alatt tartott, hanem az elkövetkezendő években is támogatni fogja őket.

– Édesanyám íratott be ebbe a programba. Jogásznak szeretnék továbbtanulni, és ehhez igen komoly felkészülés szükséges, amelyhez ez sok segítséget nyújtott. A különórák jók voltak, kedvencem a matek volt – mondta el Andrási Miklós, a gimnázium végzős növendéke.

A támogatási összegből az iskola fényképezőgépeket, számítógépeket, könyveket és szoftvereket is vásárolhatott. A zárónapon a diákok személyre szóló könyvet kaptak, amelyet a mentoraik választottak nekik. Lufik segítségével az magasba repíthették kívánságaikat, majd egy hatalmas tortából ehettek.