Termékbemutatósok zaklatják a nyugdíjasokat

Az elnök kifejtette: a vállalkozások sokszor személyre szóló meghívókkal és kéretlen marketinghívásokkal igyekeznek résztvevőket toborozni a rendezvényekre. Ugyanakkor a hivatal tavalyi vizsgálatában általános tapasztalat volt, hogy a termékértékesítés céljából való adatkezelés körülményeiről nem adtak tájékoztatást, személyazonosító igazolványt, TAJ-kártyát ellenőriztek, egészségügyi adatokat kezeltek.
Rétvári Bence, a KDNP alelnöke a tájékoztatón rámutatott: az egész magyar társadalomban ismert jelenségről van szó, megyénként és havonta több ezer ilyen bemutatót szerveznek, s ennek mintegy kétharmadánál jogsértések tapasztalhatók, azaz nem tartják be a fogyasztók jogait.
Rétvári Bence egyébként februárban jelentette be, hogy a KDNP konzultációt indít a nyugdíjasokat gyakran megtévesztő termékbemutatók ügyében.
Bár a jelenség ismert, de az elkövetőket nehéz tetten érni – mutatott rá, hozzátéve: először a konkrét eseteket próbálják felmérni. Emellett civil szervezetekkel, állami szervekkel is felvették a kapcsolatot, és a Tisztelet Társasága is segítséget nyújtott, a hozzájuk befutott panaszok gyűjteményét rendelkezésre bocsátotta. Tájékoztatása szerint várhatóan jogszabály-módosítást is magában foglaló javaslatot szeretnének letenni az asztalra.
MH-CSMRFK