Lázár: az államnak segítenie kell az állampolgárok ügyintézését

Lázár János a területi közigazgatás átalakításának fontos állomásaként megnyíló kormányablakokkal kapcsolatban célként jelölte meg, hogy az év végéig az összes magyar járásban 280 kormányablak segítségével megfelelő minőségűvé, ügyfélbaráttá tegyék a szolgáltatást.
A miniszter elmondta: szeretnék elérni, hogy a 197 járásban az ügysegédek közreműködésével, akár személyesen, akár az elektronikus ügyintézést igénybe véve kapják meg az állami szolgáltatásokat az állampolgárok.
A miniszter zerint az átszervezés, az új típusú területi integráció, ami az 1870-es évek óta a legnagyobb átszervezés a magyar közigazgatásban, komoly felelősséget ró a területi és országos közigazgatásban dolgozó 27 ezer emberre. Átalakulnak a kormányhivatalok, új szakigazgatási szervek is csatlakoznak hozzájuk.
A területi közigazgatási szerveket integrálják a kormányhivatalokba, és a kormányhivatal vezetője, a járáshivatal vezetője lesz az állami feladatok, hatáskörök címzettje és illetékese.
„Ez egy történelmi léptékű változás lesz, amitől azt reméljük, hogy egy egységes, világos irányítási rendszer megkönnyíti az emberek életét, egyértelmű lesz a felelősség, egyértelmű lesz a munkavégzés, és egyértelmű lesz az is, hogy kinek kell biztosítani a szolgáltatásokat” – fogalmazott a miniszter.
Lázár János a területi közigazgatás átszervezésének szükségességét egyrészt azzal indokolta, hogy „a magyar adófizetők többet várnak a befizetett adóért cserébe”, másrészt azzal, hogy egy olyan versenyképes, szolgáltató típusú közigazgatás jöjjön létre, amelynek „alapvető célja az, hogy a választópolgárokon túl a helyi gazdasági szereplőket megpróbálja kiszolgálni”.
A miniszter közölte: a kormány azt várja a kormánytisztviselőktől, hogy az ügyfelek számára tegyék lehetővé a magasabb színvonalú ügyintézést, a munkaadók számára pedig könnyítsék meg a vállalkozások működését, és a munkahelyek teremtését.