Hasznos dolgokra költi Csanádpalota a kormánytámogatást

Tavaly zárult a szennyvízberuházás, mely Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter, a térség országgyűlési képviselője közbenjárására végül akkora kormánytámogatást kapott, hogy lakossági önerő sem kellett hozzá.
– Mindenki örült ennek, hiszen alaposan megkönnyítette a palotaiak helyzetét – árulta el Kovács Sándor. A kisváros polgármestere hozzátette: január 8-án indult a szennyvíztisztító próbaüzeme, azóta folyamatosan zajlanak a rákötések a gerincvezetékre. – Összesen 1336 ingatlant érint a rákötés, igyekszünk is ösztönözni mindenkit, hogy ezt mihamarabb meg is tegye – mondta.
Január elseje óta Csanádpalota Királyhegyessel és Köveggyel működtet közös hivatal. Előtte Nagylak tartozott ide.
Kovács Sándor polgármester: „Csak arra kértünk pénzt, aminek már megvolt a helye.”
A helyi fejlesztések egyik legszembetűnőbb jele, hogy már elindult a város új tornacsarnoka építése, mely 160 millió forint állami és 70 millió miniszteri támogatást kapott:” a kosárlabdapálya méretű tornatermet – a tervek szerint – novemberre adják át.
– Hat önkormányzati intézmény termel majd elektromos áramot saját felhasználására egy, a közelmúltban megnyert 45 millió forintos fotovoltanikus pályázatnak köszönhetően. Így kap napelemet a polgármesteri hivatal, a művelődési ház, a bentlakásos idősek otthona, az idősek klubja, az orvosi rendelő és a könyvtár – sorolta az érintett intézményeket a polgármester.
Csanádpalota éves költségvetés 600 millió forint, de a fejlesztésekkel ez jóval 1 milliárd fölé is emelkedhet.
– Szeretnék az autópálya palotai lehajtójánál inkubátorházat építeni vagy vállalkozásösztönző környezetet kialakítani. Ennek előkészítését az önkormányzat és a vállalkozók közösen végzik, egyébként a megyei fejlesztési programban másfél milliárd van ilyen célra. Az idén megépül a Csanádpalota és Kövegy közötti kerékpárút, melyet május körül szeretnének átadni a bicikliseknek. De a kormány, több mint másfél milliárd forintból, felújíttatja a Makó és Csanádpalota közötti utat. Ráadásul egy határon átnyúló pályázatban is van egy 2,2 kilométeres úttervünk. Ez a nemrégiben 1,5 milliárd forintból felújított régi, és a jelenlegi nagylaki út összekötését jelenti. Ez a teherforgalom számára azt is jelentené, hogy nem kellene a teherautóknak bejönniük a városba. Azt szeretném, ha ezzel párhuzamosan teljes egészében megújulnának a városi utak is, s ezzel csatlakoznának a 44129-es úthoz és elvégezzük a művelődési ház teljes szigetelését is – sorolta a polgármester.
– Soha nem kértünk többet, mint amire szükségünk volt és csak arra, aminek már megvolt a helye – reagált Kovács Sándor polgármester arra a kérdésünkre, hogy tud-e példát arra, hogy Csanádpalota ilyen rövid idő alatt 700 millió forint kormánytámogatást kapott. – Tervünk természetesen még mindig van. Az idén szeretnénk plusz forrást szerezni a 32 kilométernyi belterületi út helyreállítására, hiszen a szennyvízberuházás nem oldja meg teljesen ezek helyreállítását. Bízom benne, hogy Lázár János miniszter, országgyűlési képviselő is támogatni fogja mindezt, ahogy tette eddig is.