quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 26. csütörtök
  -  János, Pál
Makó

A JAG és diákjai is díjat nyertek a Szegedi Tudományegyetemtől

2015. január 10.


Bojtor Boglárka – Makó

Szilágyi Judit tanárnő ajánlotta ezt a pályázatot tavaly év végén, amit a tanév elején kellett leadni, ezért a nyári szünetben értekeztünk és akkor készítettük el – mondta Virágh Dániel 12/D. osztályos tanuló, akinek pályázatát második díjjal jutalmazta a zsűri. – Azért is jelentkeztem, mert az egyetemen így talán előnyösebb helyzettel indulok majd szeptembertől – folytatta Dani, aki programozó szakra jelentkezett.

– Én zenei pályára szeretnék menni. A pályázatom is ilyen téma köré épült. Címe: A zene mindenkié és ez alól a matematikusok sem kivételek.  Könyvekben kutattam hozzá és az interneten is rengeteg érdekes dolgot találtam. A tanárnővel főleg azt egyeztettük, hogy matematikailag belefér-e ez a pályázatba – mesélte Varga Erika a 12/B. osztály diákja, aki interdiszciplináris különdíjban részesült, ami a két tudományterület összekapcsolását jelenti. – Amiket leírtam az elméletben, azt próbáltam egy népdalon keresztül bemutatni a gyakorlatban. Például azt, ahogy a magyar ősi népdalkincsben megjelennek a Fibonacci-számsor számai és ezek hogyan tükröződnek a dallamvilágban és a hangközökben – mondta Erika, aki tizenkét éve zenél, most klarinéton játszik.

Dániel pályázata a logaritmus alkalmazásairól szólt, arról hogy mely területeken tudjuk használni. Ez a tizenegyedikes anyagból jött, így könnyebb volt hozzá példákat szerkeszteni.  Mindketten hozzátették, hogy nagyon élvezték a munkával járó közel fél évet, hiszen arról tanultak, ami érdekli őket.

November huszonkettedikét mindketten reménykedve indultak Szegedre az eredményhirdetésre, hiszen korábban erre meghívót kaptak. A szép eredményekkel budapesti és erdélyi diákokat is túlszárnyaltak. Az oklevelük mellé könyveket, könyvutalványt és logikai játékokat kaptak, és persze a rengeteg elismerést. Ezen felül pedig igazgatói dicséretben részesülnek majd.

Sikerükkel hozzájárultak ahhoz, hogy a gimnázium megkapja a középiskolák különdíját, a Wolfram Mathematica program legújabb fejlesztését és hozzá az egyetemi saját fejlesztéseket. Ezzel egyedülállóak lettek a térségi középiskolák közül.

Virágh Dániel január 30-án a Bolyai Intézet háromnapos konferenciáján is részt vesz, ahová egyetemi tanárokat, hallgatókat és középiskolásokat hívtak. Itt  szóban is bemutatja majd pályázati munkáját, ami miatt izgul egy kicsit, de folyamatosan készül rá, így nem lehet gond.

Farkas Vilibald Eugén (11.C) pedig szintén interdiszciplináris különdíjban részesült. Felkészítő tanára Rójáné Oláh Erika.