quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 23. vasárnap
  -  Alfréd
Vásárhely24.com archívum

3 év múlva már gurulhatunk a 47-es elkerülőn

2014. december 09.

Több idei fórumon arról lehetett hallani, még az idén elkezdődik a 47-es főút Hódmezővásárhelyt északról elkerülő szakaszának megépítése. Pánikra semmi ok, tudtuk meg, minden rendben halad, de az első kapavágásra 2015-ig vélhetően várni kell.

A közbeszerzési eljárás jelenleg még folyamatban van, a bírálat ütemterv szerint halad, eredményhirdetés december végén  várható – mondta el kérdésünkre Loppert Dániel a NIF kommunikációs vezetője.

A Hódmezővásárhelyt északról új nyomvonalon elkerülő, 13,4 km hosszú, 2×1 sávos kialakítású főúton 1 db szintbeli, 4 db külön szintű csomópont, 2 db vasúti felüljáró és 3 db aluljáró lesz. Az elkerülő út a 47-es főútnál egy szintbeli csomóponttal indul, majd a Rárósi út alatt aluljáróval folytatódik.

A 45-ös főútnál és a 4521-es mártélyi útnál külön szintű csomópontot alakítanak ki. A Szentes–Hódmezővásárhely és a Szeged – Békéscsaba – Kötegyán – országhatár vasútvonal felett két felüljárót építenek. Külön szintű csomópont lesz a Bodzási útnál és építenek egy kerékpáros aluljárót a Régi Tiszai útnál. A nyomvonal külön szintű csomóponttal csatlakozik vissza a 47-es főúthoz.

A nyomvonal a nagyszámú közúti és vasúti felüljáró miatt jelentős részben magas vezetésű, tudtuk meg. Az épülő töltések átlagos magassága 2.5 m, azonban a kedvezőtlen altalajviszonyok miatt nagy volumenű töltésalapozásra van szükség a tervezett útszakasz teljes hosszában.  Így több mint 1.000.000 m3 anyag beépítését kell elvégezni. Az utolsó, közel 1,5 km hosszúságú szakaszon, 2×2 forgalmi sáv épül a meglévő hasonló 2×2 sávos úthoz történő csatlakozás miatt.

A vasúti felüljáró hídja és a végcsomóponti külön szintű kialakítást biztosító legnagyobb 83,4 méter szabadnyílású hídja is 2×2 forgalmi sávszélességben épül meg. Eredményes közbeszerzési eljárás és forrás rendelkezésre állása esetén a kivitelezés jövő év elején megkezdődhet és 2017 végén a közlekedők már használhatják az új elkerülő utat. A beruházás 85% uniós és 15% hazai forrás segítségével valósul meg.