3 év múlva már gurulhatunk a 47-es elkerülőn

Több idei fórumon arról lehetett hallani, még az idén elkezdődik a 47-es főút Hódmezővásárhelyt északról elkerülő szakaszának megépítése. Pánikra semmi ok, tudtuk meg, minden rendben halad, de az első kapavágásra 2015-ig vélhetően várni kell.
A közbeszerzési eljárás jelenleg még folyamatban van, a bírálat ütemterv szerint halad, eredményhirdetés december végén várható – mondta el kérdésünkre Loppert Dániel a NIF kommunikációs vezetője.
A Hódmezővásárhelyt északról új nyomvonalon elkerülő, 13,4 km hosszú, 2×1 sávos kialakítású főúton 1 db szintbeli, 4 db külön szintű csomópont, 2 db vasúti felüljáró és 3 db aluljáró lesz. Az elkerülő út a 47-es főútnál egy szintbeli csomóponttal indul, majd a Rárósi út alatt aluljáróval folytatódik.
A 45-ös főútnál és a 4521-es mártélyi útnál külön szintű csomópontot alakítanak ki. A Szentes–Hódmezővásárhely és a Szeged – Békéscsaba – Kötegyán – országhatár vasútvonal felett két felüljárót építenek. Külön szintű csomópont lesz a Bodzási útnál és építenek egy kerékpáros aluljárót a Régi Tiszai útnál. A nyomvonal külön szintű csomóponttal csatlakozik vissza a 47-es főúthoz.
A nyomvonal a nagyszámú közúti és vasúti felüljáró miatt jelentős részben magas vezetésű, tudtuk meg. Az épülő töltések átlagos magassága 2.5 m, azonban a kedvezőtlen altalajviszonyok miatt nagy volumenű töltésalapozásra van szükség a tervezett útszakasz teljes hosszában. Így több mint 1.000.000 m3 anyag beépítését kell elvégezni. Az utolsó, közel 1,5 km hosszúságú szakaszon, 2×2 forgalmi sáv épül a meglévő hasonló 2×2 sávos úthoz történő csatlakozás miatt.
A vasúti felüljáró hídja és a végcsomóponti külön szintű kialakítást biztosító legnagyobb 83,4 méter szabadnyílású hídja is 2×2 forgalmi sávszélességben épül meg. Eredményes közbeszerzési eljárás és forrás rendelkezésre állása esetén a kivitelezés jövő év elején megkezdődhet és 2017 végén a közlekedők már használhatják az új elkerülő utat. A beruházás 85% uniós és 15% hazai forrás segítségével valósul meg.