Szolgáltató és ügyfélbarát lesz a makói polgármesteri hivatal

A legutóbbi testületi ülésen a képviselők 10 igen, 0 nem szavazattal, 2 tartózkodás mellett jóváhagyták a polgármesteri hivatal eddig megszokott felépítése átalakításának első lépéseit. A hivatal meglévő irodái átalakításával a hivatalban hétfőtől már új felépítéssel működik.
Létrejött a külügyek, a kulturális-, a marketing-, a sajtó-, a városi honlappal kapcsolatos feladatokat ellátó, valamint a polgármester és az alpolgármester munkáját segítő kabinet iroda, a jegyző alá rendelt önálló belső ellenőrzés, a jegyzői iroda: közigazgatási és hatósági csoporttal, a pénzügyi iroda: adó- illetve számviteli csoporttal, az innovációs és városfejlesztési iroda: a vagyon- és műszaki csoporttal, illetve a szintén újonnan létrehozott az önkormányzati intézmények és gazdasági társaságok felügyeletét ellátó jogi iroda működik.
Ezek közül a kabinet és a jogi iroda jelent meg új elemként a helyi közigazgatás palettáján.
A hivatal átalakításával párhuzamosan – s ez már városszerte közszájon forog – több, a Buzás korszakban meghatározó szerepet játszott irodavezetővel is munkaszerződést bontott a város, ahogy tette ezt az eddigi jegyzővel is.
A testület határozatban bízta meg a jegyzőt, hogy vizsgálja meg az új szervezeti struktúra működése során megvalósítható létszámcsökkentés és a megtakarítás lehetőségét.
Török Miklós települési képviselő (DK) az ülésen azt kérdezte, hogy ha a jelenlegi 60 helyett 72 dolgozót foglalkoztat a polgármesteri hivatal, és emiatt közel 8 millióval nő a kifizetendő munkabér, akkor ezt vajon adónöveléssel fedezik majd?
Farkas Éva polgármester közölte, hogy a személyi többletfoglalkoztatás átmeneti időre szól, a kormánytól kért és kap rá többletforrást a város.Hadik György (Fidesz-KDNP) települési képviselő pedig azzal nyugtatta meg a DK-s képviselőt, hogy jövőre nem vetnek ki plusz adót, sőt egyenesen csökkennek az adóterhek.