Tanárokat is tanítanak az Almási suliban

A Makói Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola is sikeresen pályázott a Mentoráló intézmény cím elnyerésére. Az intézmény Almási tagintézménye a jövőben módszertani központként segítheti a többi állami iskolát a már bevált gyakorlatuk átvételében és alkalmazásában. A napokban rendezett budapesti ünnepségen Pölöskei Gáborné köznevelési intézményrendszer fejlesztéséért felelős helyettes államtitkár gratulált a nyertes iskoláknak, s beszédében kiemelte: szeretnék, ha nemcsak a mentoráló iskolák nyitnák meg a kapuikat, hanem minél több iskola érdeklődne az új módszerek iránt, hogy az innovatív információk nagyon gyorsan eljussanak a pedagógusokhoz. “Tanár nélkül nem működik az iskola, innovatív tanár nélkül pedig különösen nem”.
Hanesz József, a KLIK megbízott elnöke beszédében hangsúlyozta, az érintett 299 iskola példát mutatott, hogy milyen utat kell járniuk az intézményeknek, illetve arra biztatta a többi iskolát, hogy gyűjtsék folyamatosan a jó technikákat.
Az Almási tagintézményben már két alkalommal rendeztek a projekt keretében műhelymunkát Kréz Tibor vezetésével.
A bemutató foglalkozás, majd az azt követő műhelymunka lehetőséget adott a környező iskolák pedagógusai számára, hogy megismerkedjenek a szavazórendszer oktatásban való használatával.
Az érdeklődő pedagógusok megtekinthették a szavazórendszer használatát a gyakorlatban is. A feladatsor kérdéseire a gyerekek a SMART Response szoftver, a SMART Response interaktív feleltető- és szavazórendszer és az aktívtábla segítségével adtak válaszokat. Az eredményeket kiértékelték, megbeszélték, majd egy konzultáció során szóba került a további felhasználás néhány kérdése. A kollégák is kézbe foghatták, kipróbálhatták az eszközt, azaz a SMART Response interaktív feleltető- és szavazórendszerrel adhattak választ. Megismerhették a létrehozható feladat-típusokat, a szavazórendszer előnyeit, lehetőségeit, korlátait. A tagintézményben minden hónapban további műhelymunkákra is várják az érdeklődő pedagógusokat.