quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 02. 24. hétfő
  -  Mátyás
Vásárhely24.com archívum

Ősszel indul az északi elkerülő építése

2014. október 07.

A napokban, hetekben, hónapokban lezárult útfelújítási beruházásokról és a 47-es hódmezővásárhelyi elkerülő szakaszának hamarosan kezdődő építési munkálatairól tartott kedd délelőtt sajtótájékoztatót Almási István polgármester és Tasó László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára a Jókai úton.

A városvezető röviden bemutatta a közelmúlt legfontosabb közlekedésfejlesztési projektjeit. Elmondta, állami, európai uniós és önkormányzati forrásokból kétmilliárd forintot költöttek a városban útfelújításra az elmúlt időszakban. Több kisebb utca illetve számos forgalmasabb gyűjtőút burkolatát hozták rendbe (így, közel 320 millió forintból a találkozónak helyt adó Jókai út egy közel 1,8 kilométeres szakaszát is), de jelentős munkálatok folytak a vásárhelyi kerékpárút-hálózaton is.

Ősszel indul az északi elkerülő építése.

Számításaink szerint 40-50 ezer bicikli van a városban, így az útépítések mellett kiemelt feladatunknak tartottuk, hogy a kerékpárútjainkat is fejlesszük – mondta a polgármester, hozzátéve, korábban egy centralizált kerékpáros úthálózata volt a városnak, a most lezárult beruházásokban ezeket a sugárirányú utakat kötötték össze.

A jövőbeni terveket, a város előtt álló – a forgalombiztonságot javító, a közlekedést racionalizáló – infrastrukturális fejlesztéseket már Tasó László államtitkár ismertette. Elmondta, a 47-es út északi elkerülőjének megépítése komoly tervezést igényel; az elhúzódó előkészületi munkák miatt ki is csúszott a projekt az előző hétéves fejlesztési ciklusból, az idén ősszel azonban már biztosan elkezdődhet az építkezés.

Szólt a Békéscsaba-Hódmezővásárhely-Szeged vasútvonal korszerűsítéséről, a pályaszakasz villamosításáról is. Sokkal biztonságosabb, gyorsabb és olcsóbb közlekedést ígért, ugyanakkor hozzátette, egyelőre mérlegelniük kell, hogyan lehetne ezt a beruházást a lehető legköltséghatékonyabban kivitelezni.

Ősszel indul az északi elkerülő építése.

A következő években Magyarország közel 1500 milliárd forintot fordít közlekedésfejlesztésre. Ebből körülbelül 400 milliárd forintot fordítunk a közúthálózatra javítására. Ennél többre lenne szükség, így a kormányzat azon lesz, hogy erre plusz forrásokat találjon majd – ismertette a hosszú távú terveket az államtitkár.

Mint mondta a végső cél, hogy minden közlekedő arányosan ugyanannyit fizessen egy kilométer megtétele után, egyszersmind egy biztonságosabb, ugyanakkor igazságosabb közösségi közlekedési rendszer kiépítése.

Ősszel indul az északi elkerülő építése.