quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 19. csütörtök
  -  Gyárfás
Makó

Szalmakalapban, festőállvánnyal Makó utcáin

2014. augusztus 07.


Oláh Nóra – Makó

Hihetetlen atmoszférateremtő erővel sikerül a leghétköznapibb tárgyból, kopott felületből, időrágta épületrészletből a legnemesebb festőiséget elővarázsolnia. Messze több ez, mint pontos megfigyelés és leképezés, vagy akadémikus hatáskeltés. Az elkapott részletek, az átfutó fények, a hitelességük mellett, egyedien plusz jelentést kapnak olajképein.

Jól érzi magát Makón. Itt nem kell messzire menni a megörökítendő témáért, jóformán elég csak kilépni a kapun. Nem véletlenül született annyi festménye a hely ihletésében – ezek közül több a város tulajdonába került. Igaz, nem szívesen válik meg tőlük, alkotás közben bizony nagyon az ember szívéhez nő a produktum… szerencsére az inspiráló forrás és az alkotókedv folyamatos és bőséges.

Részvétele a makói alkotótelepen azért is lehet termékeny, mert három hét áll rendelkezésre az elmélyült munkához – kevesebb bizony nem volna elegendő az övéhez hasonló formátumú olajfestmények elkészítéséhez.
A városban vonzó számára az is, hogy a helyi értelmiség meglepő közvetlenséggel és rokonszenvvel fogadja és visszavárja a művészeket.

Az 1957-ben Budapesten született művész egyébként is a vidéket tekinti élhető – és éltető – közegének, hiszen 2001 óta Berkenyén él családjával, korábban 15 évig Szegeden lakott. 1978-tól nyaranta a Gyulai Nyári Művésztelepen dolgozik, amelynek 1996 óta a művészeti vezetője is. 1984 óta a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének (MAOE) tagja. Rajzolni és festeni 1976 és ’83 között Balogh Gyulánál tanult, aki szintén a NATURA Marosmenti Művésztelep (és a Gyulai Nyári Művésztelep) meghatározó egyénisége.

Bodor Zoltán pályájának külön érdekessége, hogy eredetileg orvosként végzett, és ez irányú képzettségét – alkotói tehetségével ötvözve – orvosi illusztrátorként is kamatoztatja. Emellett templomi falképek tervezésében, kivitelezésében és restaurálásában is nagy tapasztalatra tett szert.(Murális munkái: a kunszentmártoni katolikus templom szekkóinak restaurálása 1989-1991-ben, Szent István-szekkó, Budapest-Rákospalota, főplébánia templom 1992-ben, Pantokrátor-mozaik, Szegedi Magyar Ortodox Plébánia 1994-ben.)

Rendszeresen szerepel országos csoportos kiállításokon (Gyulai Nyári Művésztelep, Hódmezővásárhelyi Őszi Tárlat, Szegedi Nyári Tárlat, Hatvani Galéria, NATURA záró kiállítások, Makó), emellett 1982 óta számos önálló tárlaton állítja ki munkáit – városunkban két alkalommal is (Városház Galéria, József Attila Múzeum). Művészetének színvonaláról díjak sora tanúskodik, legutóbb Makó város díját vehette át 2012-ben.