quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 19. csütörtök
  -  Gyárfás
Makó

Aláírásgyűjtés a nagylaki elkerülő út ügyében

2014. május 20.


A nagylaki Trembeczky Károly a tegnapi nagylaki testületi ülésen azt javasolta Lázár Jánosnak, hogy ne a tervezett nyomvonalon építtesse meg a kormány a 4 milliárd forintba kerülő, a falut elkerülő utat, hanem annak nyomvonalát az úgynevezett „Húszöles” úton jelölje ki. A volt települési képviselő azt mondta, hogy ennek érdekében már 60 aláírást is összegyűjtött.

Mint arról már korábban beszámoltunk, Lázár János államtitkár és Gyarmati András Nagylak polgármestere nemrégiben jelentették be helyszíni sajtótájékoztatójukon, hogy a falut tehermentesítő út a település keleti oldalán épül meg, s az M43-as autópálya csanádpalotai csomópontjától indulva körülbelül 3 kilométeren a községet ma is Csanádpalotával összekötő út nyomvonalán halad (melyet felújítanak), majd a kendergyár közelében a román-magyar határt jelentő Élővíz-csatornához kanyarodik, így a falut keletről megkerülve ér el a jelenlegi határátkelőhelyhez.

Lázár János a térképen mutatta a természetvédelmi területeket. Ott nem lehet utat építeni.

Trembeczky Károly és a többi aláíró azonban az elkerülőt Nagylak nyugati oldalán látná szívesen, s szerintük nem két, hanem háromsávosra kellene az elkészíteni.
A javaslatot tevő térképen mutatta meg az elképzelést, javaslatot Lázár Jánosnak, aki közölte, a kormány és a szakminisztériumok öt nyomvonal lehetőségét vizsgálták meg, majd ebből négyet el is vetettek, miután az a Natura 2000-res, azaz természetvédelmi területen haladna. Azaz oda utat nem lehet építeni.

Az országgyűlési képviselő azt javasolta, hogy a kerülőúttal kapcsolatos kérdésekről június második felében tartanak közmeghallgatást a faluban.