quotescamera408D8217-1508-42F1-8C7C-9B81D4D48B57BF2C6754-57F9-416E-81DD-671EE8AD8D71DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D2DD13BF45-FD0E-4F5E-BCB8-EE0968EEB4D292333EC4-7DF2-4B9F-A7BF-114B75EE0347chevron_thin_rightchevron-downchevron-firstchevron-lastchevron-leftchevron-nextchevron-prevchevron-right582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FD582A3CB2-04DA-4E39-837D-58C0907011FDchevron-upA659D4DE-32ED-45A3-A6C5-A48FFE2B488D75140C12-4E5F-4759-9FD3-4300BCD98B0CB69DB86E-0DDE-4383-BD92-653067C2563303A7445C-E555-4556-9278-5815BF71C9AF16DD793C-5D61-45BF-AFAF-6DE315DB19D01A6A983E-3DA3-4A07-ACA8-60B780BA8F5Bsearch-bigD9E58768-0281-47D1-8191-45C7CE673AF893DB4080-7C8D-467D-8E27-6ECB71C8D144C6DE3A5E-B153-4D9B-9D7B-F226C80BCB9A1D118CCB-65D4-4236-8317-A87D534DDCA8001646AA-7655-4585-ADCC-738ED6F09280
2025. 06. 21. szombat
  -  Alajos, Leila
Makó

Gábor a derékszögű kanyart is nyolcvannal veszi

2014. április 16.


Bojtor Boglárka – Makó

– Az autókért már kiskorom óta rajongok, ezek közül is a Lada a kedvencem, később utcai kocsinak is ilyet szeretnék – mesélte Gábor, de elárulta, egy Mitsubishit is elfogadna. – Ezeknek az autóknak feelingje van, olcsó hozzá minden alkatrész, valamint élmény őket vezetni – folytatta.
Gábor immár a Makói Extrém Sport Egyesület tagja, amely baráti körében alakult egy éve, és már 30-40 tagja van. Korosztályára a sokrétűség jellemző,  az egész fiataloktól a negyven éven felüliekig képviseltetik magukat az amatőr sportolók, köztük bicajosok, gördeszkások, a roncsderbin, és az autócrosson versenyzők. A Ladás csapat nagyon összetartó, előfordult, hogy csütörtökön kezdtek el egy kocsit csinálni a vasárnapi versenyre, és start reggel fújták le a külsejét. Jelmondatuk: „Egy nap 24 órából áll, és az éjszaka is ott van.” Náluk mindenki mindenkinek a szerelője.

Gábor egy Renault előtt. A Lada mellett azonban egy Mitsubishi az, amit elfogadna.

– Fontosnak tartom kiemelni, hogy az autócrosson, melybe ettől az évtől a Ladacross is beolvadt, az ütközés nem megengedett, szemben a roncsderbivel, hiszen ott kívül is „be vannak csövezve” az autók – tette hozzá a fiatal versenyzők.
Az egyesület vezetőjétől Mihály Norberttől Gábor évek alatt megtanulta, hogyan és hol kell az autót megerősíteni. Néhány versenyző szerelőt fogad és jól megfizeti, úgymond bajnok autót csináltat. A makóiak velük szemben nem a helyezésre hajtanak, csak az élményre, és hogy kiéljék vágyaikat. Gábor Ladája 21011-es, ami gyárilag 1300 cm3 –es, de feltuningolva ez százzal több lett. És a váltója is más. Külsejét ő maga festette,  zöld és fekete színűre. Az átalakítás a szigorú versenyszabályoknak megfelelően történt. Ez az ötödik Zsigulija, a többi nem bírta tovább a gyűrődést.

Gábor és jelenlegi kocsija. Eddig négy Lada pusztult ki alóla.

– A versenypályán vezetek, amióta elérem a lábammal a kuplungot, a jogosítványomat tizenhét évesen és egy naposan szereztem meg – mondta. – Nem a végsebesség elérése a célom, hanem a technikás vezetés továbbfejlesztése, hogy akár derékszögű kanyarban is nyolcvannal menjek – tette hozzá. Gábor a tavalyi délkelet-magyarországi régió bajnokságon második helyezést ért el. Jövőbeli elképzelései szerint a szakmában helyezkedik majd el, most gyakorlaton van. Álmai között szerepel, hogy autóalkatrész boltot nyisson Makón, ezt még az idén meg is akarja valósítani.

Ez még nem a derékszögű kanyar 80-nal…

Öt éve kezdett el autóival versenyezni, többnyire a környéken. Főként Apátfalván, és Zomboron, de volt már Pusztaottlakán is, ami körülbelül hetven kilométerre van Makótól. E mellett búvárkodni is megtanult Tótkomlóson és tavaly már az Adriai-tengerben gyakorolhatta az új hobbiját.