Erdélyi püspök utcai gyalogátkelő: a hivatalok közt pattog a labda

Korom András -Makó
– Nagyon nehéz lett itt átkelni, amióta felújították az utat, s másutt csatornáznak, itt megnövekedett a forgalom. Van olyan, hogy reggel hosszú ideig kell itt állni, hogy átjussak az óvoda oldalára – panaszkodott az egyik szülő, aki minden reggel attól tart, hogy elkésik emiatt a munkahelyéről.
Nincs egyedül, ahány kerékpárost csak megállítottunk, mind hasonló tapasztalatról számol be.
– Korábban is itt jártam-keltem, de akkor a festékbolt illetve a faáruüzlet oldalára könnyebb volt átjutni, a rossz ráadásul a csatornázók által felszabdalt útburkolat miatt lassabban mentek a kocsik, ráadásul ennyi teherjármű nem is hajtott erre – vélte Nagy Antal. Hasonlókat hallottunk Forgó Lajosnétól is.
Volt olyan olvasónk, aki a makói városházán és a Magyar Közútnál is szóvá tette a helyzetet – eredménytelenül.
– Sebességkorlátozást kellene elrendelni az Erdélyi püspök utca Vásárhelyi és Hajnal utca közötti részén, hiszen nem csak a szép új oviba járnak itt a gyerekek, de itt van a Pápay Endre Iskola és Óvoda is, sőt sokan erre kerékpároznak a piacra is – mondta Kiss György, aki biciklijével álldogált a kerékpárút szélén. Szerinte is hiányzik itt a kerékpárút átvezetés is, anélkül csak a kereszteződésből lehet átjutni nagy üggyel-bajjal a túloldalra.
Csak száguldanak az autók a kereszteződésben az útfelújítás óta.
Az út a Magyar Közút Zrt. kezelésében áll, azaz a makói önkormányzat nem illetékes ez ügyben – kaptuk az információt a városházától. A Magyar Közút Zrt. pedig azt írta hírportálunknak küldött válaszában: „A 4424 jelű Királyhegyes–Makó összekötő út 9+500 – 13+500 kilométer szelvények közötti útfelújításának műszaki tartalmában nem szerepeltek a kérdésben szereplő műszaki tartalmak. Arról nincs információnk, hogy társaságunk megyei igazgatóságát ilyen a kérdésben szereplő igényekkel keresték volna meg. Egyébként a gyalogos átkelőhely létesítése építési engedély köteles tevékenység, amely maga után vonhatja a villamos hálózat fejlesztését is, tehát jelentős anyagi teherrel is járhatna. De ezt eldönteni csak a tervek birtokában lehet.
Az óvoda parkoló felújítása Makó Város Önkormányzatának pályázata volt, véleményünk szerint a Makó városi kerékpáros és gyalogos közlekedés megoldása és ennek költségének viselése szintén a város feladata – írta válaszlevelében Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Zrt. megbízott kommunikációs főosztályvezetője.